بسته ویژه صادراتی به شرکت‌های خلاق تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹

مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری بسته های ویژه ای برای صادرات شرکتهای خلاق در نظر گرفته است.

به گزارش وبنا کسببه نقل از معاونت علمی  و فناوری، شرکت‌های خلاق محصولات خاصی تولید می‌کنند که صادرات آنها نیز نیازمند تبحر و تخصص خاصی است. در این راستا، سامانه خدمات مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موسوم به بیزسرویس، یک بسته آموزشی ویژه برای این شرکت‌ها تدارک دیده است. مدیران شرکت‌های خلاق صادراتی می‌توانند در این دوره‌های آموزشی از مشاوره صادرکنندگان خبره استفاده کنند.

ارتباطات بین‌المللی یکی از الزامات اولیه در فرآیند بین‌المللی شدن شرکت‌ها و صادرات محصولات و خدمات می‌باشد. بر این اساس، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، نیز شرکت‌های خلاق را در کنار شرکت‌های دانش‌‎بنیان به برخی مقاصد صادراتی اعزام کرده است. این سفرها، عموماً با هدف توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات خلاق، صورت می‌گیرد. اعزام هیئت تخصصی گیاهان دارویی و معطر به کشورهای فرانسه و ترکیه نیز در این راستا برنامه‌ریزی شد.


آشنایی با روش‌های بازاریابی بین‌المللی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش صادرات، از مهمترین نیازها برای ورود به بازار جهانی محصولات خلاق محسوب می‌شود. بر همین اساس شبکه‌ای از مشاوران و کارگزاران مجرب در این حوزه‌ سعی کرده‌اند تا بخشی از نیازهای شرکت‌های خلاق صادراتی را رفع کنند.

فضای کسب و کار در دنیای امروز به شدت تغییر یافته است و تبلیغات به عنوان بازوی اصلی فروش و توسعه‌ بازار شناخته می‌شود. در راستای معرفی توانمندی‌های شرکت‌های خلاق و حمایت از توسعه بازار و بازاریابی محصولات آنها، بخشی از هزینه‌های طراحی و تهیه ابزارهای تبلیغاتی مانند سایت و کاتالوگ به زبان خارجی، به صورت حمایت بلاعوض به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد.

حضور مستقل در نمایشگاه، مالکیت معنوی (اختراع و نشان تجاری)، کمک هزینه پذیرش هیئت تجاری، پیشخوان مشاوره صادرات و واردات، ارزیابی آمادگی صادرات (ERA)، تامین مالی و طرح تجاری، تحقیقات بازار، حضور در پاویون ملی ایران در نمایشگاه‌های خارجی، نمایشگاه دائمی و ارسال نمونه محصول، پیشخوان مشاوره تجارت با کشورهای منتخب و خدمات حقوقی بین‌المللی، از جمله خدماتی هستند که شرکت‌های صادراتی خلاق دریافت می‌کنند تا بازارهای صادراتی خود را ایجاد و توسعه دهند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *