ظهور یک فروشگاه ِMarket Place جدید:

 «تیمچه» با سرمایه‌گذاری لندو و فینووا آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹
فروشگاه اینترنتی تیمچه

فروشگاه اینترنتی تیمچه ، به‌عنوان بازیگری جدید در صنعت خرده‌فروشی آنلاین کشور آغاز به کار کرد.

تیمچه در حال حاضر ۳۰ هزار کالای آماده فروش در دسته‌های متنوع از کالاهای دیجیتال و لوازم خانگی تا لوازم آرایشی و بهداشتی و… دارد. این فروشگاه اینترنتی که به‌جز تنوع کالایی، مزایای رقابتی دیگری مثل ارسال رایگان به سراسر کشور بدون محدودیت مبلغ سفارش، ضمانت ۱۰ روزه بازگشت کالا و یک برنامه وفادارسازی با برگرداندن بخشی از مبلغ خرید به مشتری (Cash Back) را در نظر گرفته، برنامه بلندمدتی برای اتخاذ یک جایگاه درخور در میان فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی داشته باشد.

فروشگاه آنلاین تیمچه با مدل تجاری مارکت‌پلیس (Market Place) وارد بازار شده است و در شروع کار با نزدیک به ۱۰۰ فروشنده برتر همکاری می‌کند. در این مدل تجاری، هر فروشنده‌ای در سراسر کشور که کالایی قابل عرضه داشته باشد، می‌تواند از طریق این پلتفرم و طبق ضوابطی که مارکت‌پلیس تعیین می‌کند کالاهای خود را به فروش برساند.


لندو، بنیان‌گذار تیمچه

فروشگاه اینترنتی تیمچه با سرمایه‌گذاری مشترک لندو (ایران‌رنتر سابق) و فینووا راه‌اندازی شده است. لندو فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ شروع کرده و در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین استارتاپ حوزه خرید اقساطی کشور شناخته می‌شود. این مجموعه، «تلاش برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم در راستای تامین انواع کالاهای موردنیاز مشتریان در سراسر کشور» را به‌عنوان یکی از اهداف خود برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تیمچه عنوان کرده است.

در همین راستا، در تیمچه برای فروشندگان هم مزایایی در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها باید به تسویههای زودهنگام، اعطای وام به فروشندگان برتر، کمیسیون رقابتی، نظارت براساس Seller Score به جای جریمه نقدی، پروسه مرجوعی ساده و سریع و همچنین عدم اخذ هزینه‌های جانبی بسته‌بندی و ارسال اشاره کرد.

ارسال رایگان بدون محدودیت مبلغ سفارش!

یکی از خدمات قابل‌توجه تیمچه که در حال حاضر از سوی سایر فروشگاه‌های اینترنتی مشابه ارائه نمی‌شود ارسال رایگان به سراسر کشور، آن هم بدون محدودیت مبلغ سفارش است. درواقع با وجود این‌که در تیمچه کالاهایی در دسته‌های متنوع و با بازه قیمتی گسترده‌ای به فروش می‌رسد، ارسال به دورترین نقاط کشور، حتی برای یک کالای بسیار ارزان‌قیمت هم بصورت رایگان انجام می‌شود. چنین رویکردی علاوه بر این که یک مزیت رقابتی مهم محسوب می‌شود، از نظر استراتژی کسب‌وکار قابل تامل بوده و این در حالی است که تیمچه برای ارائه این سرویس، بازه زمانی هم تعیین نکرده و گویا خدمتی همیشگی‌ست.

ضمانت اصالت کالا و پرداخت خسارت بابت غیراصل بودن کالا

درمورد اصالت کالا تیمچه تضمین کرده است تمامی کالاهایی که از تامین‌کنندگان دریافت می‌کند، اصل هستند و درصورت اصل نبودن آنها علاوه بر تعویض با کالای اصل، مبلغی را هم به‌عنوان خسارت به مشتری خواهد پرداخت.

خرید اقساطی و پاداش نقدی به مشتریان

از آنجا که لندو به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران تیمچه، مجموعه‌ای‌ است که از شش سال پیش در حوزه لندتک و خرید اقساطی فعالیت می‌کند، از همان ابتدا انتظار می‌رود که در تیمچه هم امکان خرید اقساطی فراهم باشد. این امتیازی است که تیمچه در آغاز کار وعده‌اش را داده و خرید اقساطی بدون نیاز به چک و ضامن را به‌عنوان یکی از مزایای خرید از تیمچه مطرح کرده است.

علاوه‌بر این، سازوکاری برای جذب وفاداری مشتریان طراحی شده که در گذر زمان و با گسترش فعالیت می‌توان تحلیل دقیق‌تری روی آن ارائه کرد. در این سازوکار، مشتریان می‌توانند مقداری از مبلغ سفارش‌ خود را پس بگیرند. به‌این ترتیب که برای هر یک از کالاهای عرضه‌شده در تیمچه مبلغی با عنوان «پاداش نقدی» مشخص می‌شود و مشتریانی که مشمول عضویت در گروهی به نام «شاه‌نشین» شوند، مجموع این مبالغ را به‌صورت Cash Back در حساب خود خواهند داشت.

۴۰ هزار تومان تخفیف اولین خرید از تیمچه

هدیه فروشگاه اینترنتی تیمچه برای مشتریان، ۴۰ هزار تومان تخفیف در خرید اول است. این تخفیف از طریق صفحه معرفی وب‌سایت، برای همه مشتریان خرید اولی در دسترس است. در این صفحه می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره فروشگاه اینترنتی تازه‌تاسیس تیمچه به دست آورده و کد تخفیف ۴۰ هزار تومانی را دریافت کنید.

در مجموع شاید بررسی کیفیت حضور و تاثیرگذاری یک کسب‌وکار نوپا در بدو ورود چندان دقیق نباشد اما می‌توان پیش‌بینی کرد فروشگاه اینترنتی تیمچه که با مزایای رقابتی مثل ارسال رایگان بدون تعیین کف سفارش و امکان خرید اقساطی به میدان آمده، به‌زودی جایگاه خود را در بازار ای‌کامرس ایران پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط:

رونمایی لندو از نسل دوم رتبه‌بندی اعتباری بر پایه هوش مصنوعی

قطع همکاری لندو با دیجی‌کالا

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *