تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه افزایش یافت؛ آغاز پذیره‌نویسی دهمین صندوق

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹

پذیره‌نویسی دهمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریالی در فرابورس آغاز شد.

عنوان این صندوق جسورانه بورسی پویا الگوریتم با سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریال است که پذیره‌نویسی در آن از ۸ آذر ماه تا ۱۹ آذر ماه سال جاری است. حوزه فعالیت این صندوق، «فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، رسانه و سرگرمی و بایو و نانو تکنولوژی» خواهد بود.

دوره فعالیت این صندوق ۵ سال است و از طریق کارگزاری های عضو شبکه فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره‌نویسی فراهم است. هر واحد سرمایه گذاری ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری ۱۰۰۰ واحد است. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان ۲۰% درصد سرمایه را تعهد می کنند و مابقی را از طریق پذیره نویسی عمومی تامین خواهد شد.

صندوق‌های جسورانه بورسی به عنوان یکی از ابزارهای نوین سرمایه‌گذاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای مسوول بازار سرمایه برای سرمایه گذاری عموم مردم در طرح های فناورانه و دانش بنیان از سال ۹۵ طراحی و اجرا شده است.


این صندوق ها سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه­ گذاری در کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) و کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند و پتانسیل رشد بالایی دارند را مدیریت می کنند. این نوع از سرمایه‌گذاری ها سرمایه گذاری هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند.

 با پذیره نویسی این صندوق، تعداد صندوق های سرمایه گذاری جسورانه به ۱۰ صندوق افزایش یافت که با توجه به پذیره نویسی یک صندوق سرمایه گذاری خصوصی، مجموع سرمایه این صندوق ها به ۴۲۵۰ میلیارد ریال افزایش می یابد. همچنین از مجمع مذکور از یک سال گذشته ۳ صندوق سرمایه ­گذاری جسورانه و ۱ سرمایه گذاری خصوصی با مجموع سرمایه ۲۷۰۰ میلیارد ریال پذیره نویسی شده اند که از این میان، ۲ صندوق سرمایه گذاری جسورانه با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده اند.

همچنین ۳ صندوق سرمایه­ گذاری جسورانه و ۳ صندوق سرمایه گذاری خصوصی با مجموع سرمایه ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال موفق به اخذ موافقت اصولی شده اند که با پذیره ­نویسی آن ها سرمایه این صندوق ها جهش قابل توجهی خواهد یافت.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *