توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی؛

۱۲۶۶ نماد اعتماد الکترونیکی تعلیق شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از پایش ۳۲۵ هزار کسب ‌‌وکار اینترنتی  و شناسایی ۲۸۵۰ کسب ‌وکار متخلف خبر داد.

به گزارش وبنا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با پایش کسب و کارهای اینترنتی توسط پایشگر هوشمند که آن را ابزاری نوین برای نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی معرفی کرده است، ۲ هزار ۸۵۰ کسب و کار متخلف را شناسایی و در نهایت نماد اعتماد الکترونیکی ۱۲۶۶ کسب و کار را تعلیق کرده است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که خود را متولی ساماندهی و نظارت بر کسب ‌وکارهای اینترنتی می‌داند، با ایجاد درگاه یکپارچه نظارت توانسته کسب ‌وکارها را بصورت متمرکز پایش و تا حد زیادی از وقوع تخلفات معاملاتی قابل انجام در اینترنت پیشگیری کند. این مرکز در مواردی نیز با همکاری دستگاه ‌های ناظر، موجب بازدارندگی از انجام تخلفات شده و لذا استفاده از ربات پایشگر هوشمند یکی از مصادیق چابکی و موفقیت در این حوزه است.


آنطور که روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرده استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم ‌های یادگیری عمیق ماشین و همچنین الگوریتم‌ های پردازش تصویر در اجرای سناریوهای تخلف در کسب ‌وکارهای اینترنتی از قابلیت‌های این پایشگر هوشمند است وتاکنون ۸ سناریوی تخلف با این روش پیاده ‌سازی و اجرایی شده است:

۱) ارائه کالا و خدمات ممنوعه

۲) فعال بودن درگاه پرداخت کسب ‌و‌کارهای فاقد نماد اعتماد الکترونیکی (نمادهای تعلیق شده)

۳) جعل نماد اعتماد الکترونیکی

۴) عدم بارگزاری وب‌سایت‌ کسب‌ وکارها

۵) انتقال وبسایت‌ کسب ‌وکارهای بدون نماد اعتماد الکترونیکی بر روی وب ‌سایت کسب‌ وکارهای نماددار

۶) فیشینگ در کسب‌ وکارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی

۷) عدم تطابق کالا و خدمات ارائه شده با اظهار طبقه‌بندی مورد نظر کسب‌وکار

۸) عدم تطابق شخصیت حقیقی یا حقوقی اظهار شده با شخصیت ارائه‌شده در وب‌سایت کسب و کار

این مرکز همچنین با توجه به نیازهای نظارتی کسب‌ وکارهای اینترنتی و پویایی بستر فعالیت آن‌ها، از پیاده‌سازی سناریوهای دیگری برای شناسایی تخلف  خبر داده است. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هدف پایش هوشمند کسب و کارهای اینترنتی را استفاده  کاهش پایش انسانی و به حداقل رساندن درصد خطای نظارت با استفاده حداکثری از هوش مصنوعی خوانده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *