معرفی وبسایت؛

هاوش؛ فضای کار اشتراکی و شتابدهنده فعال در مشهد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹
شتابدهنده و فضای کار اشتراکی هاوش

هاوش شتابدهنده و فضای کار اشتراکی فعال در شهر مشهد است. شتابدهنده و فضای کار اشتراکی هاوش در فروردین سال ۱۳۹۸ در حوزه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق در فاز یک خود شروع به کار کرده است. این مجموعه با در اختیار داشتن متخصصان و مشاوران مجرب، فضای آرام با دسترسی به امکانات مورد نیاز باعث به وجود آمدن شرایط متفاوت و خاص شده است.

شتابدهنده هاوش یک ساختار منسجم در جهت حمایت و توسعه کارآفرینی فناورانه و نوآورانه است که با هدف تقویت زیست‌بوم استارتاپی منطقه و توانمندسازی در حوزه صنایع خلاق ایجاد شده است. زمینه‌های فعالیت هاوش در حوزه تخصصی صنایع خلاق که مشتمل بر ۱۴ صنعت مبتنی بر هنر می‌باشد.

هم‌اکنون هاوش در فاز اول خود در دو بازه گسترده شامل فناوری فرهنگی و صنایع خلاق آغاز به کار کرده که در فاز دوم خود تصمیم به افزایش پایگاه و زمینه کاری خود کرده است.


صنایع خلاق، صنایعی هستند که اساس آن‌ها ایجاد، انتشار دانش و اطلاعات است ریشه این مفهوم باز می‌گردد به انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات فرهنگی چون سینما، نرم‌افزار، موسیقی، پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای. با این رویکرد صنایع خلاق، صنایعی محسوب می‌شوند که اصل و ریشه خود را از خلاقیت، مهارت و استعداد افراد گرفته است. از جمله ابعاد آن می‌توان به ابعاد معنایی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد. ویژگی بارز صنایع خلاق: رشد سریع و نوآوری، اتکا بر استعداد انسانی، تنوع بسیار، سرعت انتقال بالا، که توانسته است این حوزه را از حوزه‌های قدرتمند و قابل پیشرفت و کارآمد سازد.

خدمات شتابدهنده و فضای کار اشتراکی هاوش به شرح زیر است:

برگزاری جلسات حل مساله

به منظور جذب ایده‌پردازی برای کمک به رفع مشکلات یک عضو، توسط اعضای دیگر

برگزاری رویدادهای جذب ایده

به منظور جذب ایده‌های کارآفرینانه توسط سرمایه‌گذاران و شتاب دهنده‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و معتبر

گردهمایی اعضا

جهت تقویت روابط اجتماعی بین نسل آینده کارآفرینی

برگزاری رویدادهای کارآفرینی

معرفی، نمایش ایده و طرح و ارتباط نزدیک با کارآفرینان موفق

برگزاری رویداد آموزشی

برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضا و افراد غیرعضو، جهت آشنایی با مباحث کارآفرینی و کسب‌وکار و همچنین آشنایی با دانش فنی روز در زمینه‌ها تخصصی

فضای کار اشتراکی

هاوش به کارآفرینان و علاقه مندان به این حوزه که در مراحل ابتدایی هستند و نیاز به کسب دانش و تجربه دارند، فضای کار اشتراکی ارائه می‌دهد.

پارس تکین هنر، شمارا، دارا، پرنیا، باباردو، آیریک، پتیگو، وب حساب و دکتر ترجمه از جمله استارتاپ‌های فعال در شتابدهنده و فضای کار اشتراکی هاوش هستند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *