وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

رگولاتوری؛ مسئول صدور مجوز تردد برای کسب و کارهای آنلاین

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹

وزیر ارتباطات اعلام کرده طی هماهنگی انجام شده با وزارت کشور سازمان تنظیم مقررات می‌تواند برای کسب و کارهای خدماتی آنلاین مجوز تردد صادر کند.

به گزارش وبنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری تأکید کرده که هماهنگی لازم در این رابطه با وزارت کشور صورت گرفته است. وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال همشهری درباره سازوکارهای رفت‌وآمد عوامل کسب و کارهای خدماتی آنلاین گفت: با وزارت ارتباطات هماهنگ کردیم. سازمان تنظیم مقررات، می‌تواند مجوز صادر کند. بنا شده است که نظام صنفی و اتحادیه کسب و کارهای مجازی فهرست را به سازمان تنظیم مقررات ارسال کنند تا برای آنها مجوز تردد صادر شود. رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی هم در گفت‌وگو با همشهری تأکید دارد که در شرایط فعلی باید تلاش شود با هماهنگی‌‌های لازم مشکلات دیگر کسب و کارها ازجمله مسئله موجودی کالا حل شود و مردم تشویق به خرید آنلاین برای شکستن زنجیره شیوع کرونا شوند.

مجوز از سوی رگولاتوری


 با پیگیری‌های وزارت ارتباطات هر چند ستاد کرونا مشاغل مرتبط با خدمات اینترنتی را جز مشاغل ضروری گروه یک شناخته است اما هنوز استارتاپ‌های مختلف این حوزه در این رابطه نتوانسته‌اند مشکلات خود را حل کنند. هر چند از روز گذشته ممنوعیت تردد عمومی از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح شروع شد اما هنوز سازوکاری برای مستثنی کردن عوامل تحویل کسب و کارهای اینترنتی خدماتی برای تامین نیازهای مردم به‌صورت شفاف مشخص نشده است. یک منبع آگاه روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد که هنوز وایت‌لیستی برای جلوگیری از جریمه نشدن نیروهای این مشاغل و اصناف دیگر به مراجع ذیصلاح نرسیده است. هم‌اکنون گروهی از استارتاپ‌ها مشغول نامه‌نگاری با فرمانداری و استانداری هستند. از سوی دیگر به گفته سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در جلسه‌ای که هفته گذشته در وزارت ارتباطات برگزار شده است قرار بر این شده که اتحادیه کسب و کارهای مجازی و همچنین نظام صنفی رایانه‌ای فهرست پلاک‌های خودروها و موتورسیکلت‌های کسب و کارهای خدماتی مبتنی بر اینترنت را به مراجع ذیصلاح ارسال کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *