۱۴۵ فرصت مطالعاتی برای کارآفرینان خارج از کشور فراهم شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹

در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور طی ۴ سال اخیر حدود ۱۴۵ فرصت مطالعاتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و شرایط برای استاد مدعو شدن آنها فراهم شده است.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی  و فناوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) از جمله برنامه‌هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای همکاری با نخبگان و توانمندان ایرانی خارج از کشور طراحی و اجرا کرده است. برنامه‌ای که توانسته در ۶ ماه ابتدای سال، ۱۵۰ نفر را به زیست‌بوم فناوری و نوآوری تزریق کند.

این برنامه با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقراری ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجرا است. این برنامه با ایجاد شبکه گسترده‌ای از پایگاه‌های تخصصی شامل بهترین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با سرعت قابل قبولی توسعه یافته است.


بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۱۲۰ پایگاه تخصصی همکار به این برنامه پیوسته‌اند. در این برنامه تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ همکاری موفق شامل پست داک، استاد مدعو، فرصت مطالعاتی، تاسیس شرکت و اشتغال در شرکتهای فناور ثبت شده است. همکاری‌هایی در مرز دانش که به توسعه علم و فناوری در داخل کشور، استفاده از تجارب ایرانیان مقیم خارج از کشور و بهره بردن از توانمندی‌های دیگر کشورها می‌انجامد.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در تلاش است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب‌وکارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط موثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند.

«ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه تخصصی همکار»، «فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور»، «فراهم کردن شرایط انتقال مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل» و «کمک به تاسیس شرکت‌های فناور در حوزه‌های فناوری پیشرفته» از جمله مهم‌ترین اهداف اجرایی کردن این برنامه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *