وزیر ارتباطات خبر داد:

برنامه اقتصاد دیجیتال برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی رفت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹

وزیر ارتباطات از تدوین برنامه اقتصاد دیجیتال خبر داد و گفت: این برنامه برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی و دولت ارائه شد.

به گزارش وبنا به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی، با اشاره به ۱۰ ماه باقی مانده از دولت کنونی، برنامه وزارت ارتباطات را حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت در حوزه ICT با تمام فشارها و تخریب‌ها اعلام کرد.

وی به زمان ۳۰۰ روز باقی مانده از عمر دولت دوازدهم اشاره کرد و از معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات خواست تا بخش نظارت این معاونت را فعال‌تر کرده و در روزهای باقی مانده دولت، به صورت ریز به اجرای برنامه‌ها و تکالیف سازمان‌های تابعه این وزارتخانه نظارت کند.


وزیر ارتباطات با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید رشد ۲.۵ برابری بازار ICT محقق می‌شد در صورتی که ما مشکل تأمین منابع، نرخ ارز و عدم توسعه مناطق محروم را نیز داشتیم، گفت: با وجود مشکلات بسیار، درآمد این حوزه در حدود ۹۶ درصد محقق شده و همچنین توسعه روستایی با شتاب فزاینده ای در حال پیشرفت است؛ بازار حوزه ICT نیز از ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ به حدود ۴۵ هزار میلیارد رسیده که نشان می‌دهد رشد ۲.۵ برابری در این بازار محقق شده است.

جهرمی با اشاره به تغییر ساختار و ایجاد شفافیت و یکپارچه سازی خدمات در شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: هم اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت به یکی از بهترین اپراتورهای خدمت دهنده تبدیل شده و سه سال مستمر در ارزیابی‌های دولت به عناوین برتر دست می‌یابد.

وزیر ارتباطات به رفع انحصار از شرکت ارتباطات زیرساخت اشاره کرد و افزود: با این رفع انحصار از تبدیل این شرکت به یک صداوسیما و مخابرات دیگر جلوگیری شد و تا پایان این دولت اقداماتی برای برداشتن انحصار در حوزه دیتا نیز انجام می‌شود.

آذری جهرمی، تدوین برنامه اقتصاد دیجیتال را یکی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات در حوزه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری عنوان کرد و گفت: این برنامه برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی و دولت ارائه شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *