آذری جهرمی در آیین تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید؛

رفع انحصار از حوزه دیتای زیرساخت تا پایان سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ۱۰ ماه باقی مانده از دولت کنونی، برنامه وزارت ارتباطات را حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت در حوزه ICT با تمام فشار ها و تخریب ها اعلام کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تکریم از معاون سابق برنامه ریزی و نظارت راهبردی و همچنین معارفه معاونان جدید خود به صورت آنلاین با اشاره به همکاری خود با سیروس موثقی از شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: در آن زمان شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل خصوصی سازی مخابرات و عدم تعیین حدود ها وضعیت نامشخص و ساختار نامناسبی داشت و خدمت رسانی مناسبی به اپراتورها انجام نمی شد.
وی، عدم توجه به مشتری و شفافیت در ساختار را از مشکلات آن زمان این شرکت عنوان کرد و افزود: برای تغییر نگاه و حرکت به سمت مشتری مداری و توسعه شبکه نیاز به یک تغییر بزرگ در شرکت ارتباطات زیرساخت احساس می شد.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه این تغییر بزرگ با مدیریت آقای موثقی در شرکت زیرساخت انجام شد، گفت: با تغییر ساختار و ایجاد شفافیت و یکپارچه سازی خدمات هم اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت به یکی از بهترین اپراتورهای خدمت دهند تبدیل شده و سه سال مستمر در ارزیابی های دولت به عناوین برتر دست می یابد.

وی با اشاره به رفع انحصار از شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: با این رفع انحصار از تبدیل این شرکت به یک صدا و سیما و مخابرات دیگر جلوگیری شد و تا پایان این دولت اقداماتی برای برداشتن انحصار در حوزه دیتا نیز انجام می شود.

وزیر ارتباطات به حضور سیروس موثقی به عنوان معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در زمان شروع مسوولیت خود در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید رشد ۲ و نیم برابری بازار ICT محقق می شد در صورتی که ما مشکل تامین منابع، نرخ ارز و عدم توسعه مناطق محروم را نیز داشتیم.
وی به برنامه ریزی دقیق و خلاقانه در وزارت ارتباطات برای رسیدن به این اهداف اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات بسیار درآمد این حوزه در حدود ۹۶ درصد محقق شد و همچنین توسعه روستایی با شتاب فزاینده ای در حال پیشرفت است و بازار حوزه ICT نیز از ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ به حدود ۴۵ هزار میلیارد رسیده که نشان می دهد رشد ۲ و نیم برابری در این بازار محقق شده است.
وی درباره استفاده درست از منابع نیز افزود: اینکه دولت پول بدهد و مدیر خرج کند هنر نیست و مدیر باید با منابع محدود با خلاقیت و برنامه ریزی درست و دقیق بتواند به اهداف سازمانی خود برسد.
آذری جهرمی، تدوین برنامه اقتصاد دیجیتال را یکی دیگر از اقدامات حوزه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری وزارت ارتباطات عنوان کرد و گفت: این برنامه برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی و دولت ارائه شده است.

وی، مدیریت منابع ارزی، توجه به معیشت پرسنل پست، تغییر ساختارسازمان فناوری اطلاعات و پست بانک برای تبدیل به سازمان های توسعه ای را از دیگر اقدامات سیروس موثقی در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی این وزراتخانه عنوان کرد.

آذری جهرمی از موثقی به عنوان یک دوست، برادر و همکار یاد کرد که امیدوار است سالیان سال مانند ستاره ای در آسمان ICT ایران بماند و به مردم و کشور خود خدمت کند.

وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود به عملکرد فرهاد معارفی در سمت معاون سابق توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: این مسوولیت می تواند برای هر مدیری مسئله ساز شود اما با اعتماد کاملی که به وی داشتم، امانتداری خوبی کردند و به فعالیت های مالی و اداری وزارتخانه نظم و انضباط مناسبی دادند.

وی، سختگیری ها و حساسیت های معاون سابق توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع را خواسته خود عنوان کرد و افزود:  سیاست من در حوزه مسائل مالی سیاست بازی نیست و باید تمام اقدامات در چهارچوب های قانونی انجام شود و آقای معارفی تمام تلاش خود را برای وفای به این عهد انجام داد.

آذری جهرمی، به زمان ۳۰۰ روزه از باقی مانده این دولت اشاره کرد و از معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی جدید خود خواست که بخش نظارت این معاونت را فعال تر کند و در روزهای باقی مانده دولت به صورت ریز به اجرای برنامه ها و  تکالیف سازمان های تابعه نظارت کند.

وی به انتصاب سجاد بنابی به سمت معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع خود نیز اشاره کرد و افزود: سجاد بنابی از نیروهای مورد اعتماد است که در برخورد با سازمان ها و شرکت های تابعه انعطاف و تعامل بیشتری دارد.

وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود که به صورت آنلاین انجام شد با انتقاد از گفتمان های دو قطبی، از همه خواست که این گفتمان را به گفتمان پیشرفت تبدیل کنند، چرا که با این گفتمان قوی می شویم و فشاری نیز بر ما اثر ندارد.

وی برنامه خود برای ایام باقی مانده از دولت را حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت با وجود تمام فشارها و تخریب ها اعلام کرد.

بر اساس همین گزارش، در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از معاونان سابق و جدید این وزارتخانه تقدیر شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *