بخشودگی جریمه تامین اجتماعی به دانش‌بنیان‌ها تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹

شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب بر اساس تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تامین اجتماعی از بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به امضای تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تامین اجتماعی مزایای ویژه ای در حوزه تامین اجتماعی برای شرکت های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

‌بر این اساس به غیر از مزایای پیشین، تمام یا قسمتی از جریمه‌های مقرر در قانون تامین اجتماعی نیز بخشیده می‌شود، این جریمه‌ها بنا به درخواست کارفرما و با توجه به دلایل ابراز شده ای مانند خارج از اختیار بودن و انجام نشدن تکالیف مقرر و با در نظر گرفتن سوابق گذشته و خوش حسابی شرکت ها در صورت موافقت سازمان تامین اجتماعی، شامل بخشودگی می شوند.


این بخشودگی بر اساس بندهای ذیل ماده ۲ قانون اصلاح قانون تامین اجتماعی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، انجام می شود، آیین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و ظرف مدت ۲ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

پیش از این بر اساس تفاهم نامه امضاء شده میان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس سازمان تامین اجتماعی، این سازمان سعی کرد تا فعالیت شرکت های دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق را در حوزه کاری تامین اجتماعی تسهیل کند.

سلسله جلساتی نیز برای هماهنگی بیشتر میان مدیران این دو سازمان برگزار شده، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه با دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع خلاق و نرم، با اشاره به برخی مسائل مطرح شده از سوی جوانان فعال در حوزه استارتاپ‌ها، گفت: بخشی از مسائل مطرح شده با اصلاح رویه‌های اداری و به سادگی قابل اجرا است، مسایلی همچون دفتر مشترک را می توانیم با همکاری مشترک حل کنیم.

وی اظهار داشت که تلاش دارد برای ارائه خدمات به فعالان حوزه استارتاپ‌ها، انعطاف داشته باشد و جایی که اختیار قانونی دارد می‌تواند به سرعت عمل کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *