ساختار حمایتی همگرا در راستای حمایت از تولید بازی‌های بومی انجام می‌دهد:

استریم بازی‌های با کیفیت ایرانی توسط استریمرهای پرطرفدار

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با توجه به کاربردهای استریم و اهمیت این موضوع، ساختار حمایتی همگرا در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تازه‌ترین تصمیم خود برای ارائه خدمات حمایتی به اعضاء همگرا، توافقاتی را با استریمرهای مطرح بازی‌های ویدئویی برای استریم بهترین بازی‌های اعضای همگرا انجام داده است و بازی‌سازان عضو می‌توانند از اعتبار خود برای تبلیغات بازی از طریق استریمرهای پرطرفدار ایرانی استفاده کنند.
ساختار حمایتی همگرا در نخستین گام برای معرفی بهتر این نوع خدمت به اعضاء، همکاری خود را با «بیگز موگه» مطرح‌ترین استریمر در آپارات گیم برای استریم بازی‌های ایرانی آغاز کرده است. بیگزموگه ساعت ۲۳ امشب به صورت آنلاین بازی «سایلنس چنل»، جدیدترین اثر استودیو «لکسیپ گیمز» را استریم می‌کند. نسخه دموی این بازی که به تازگی منتشر شده توانسته بین بازیکنان و استریمرهای بین‌المللی محبوبیت زیادی به‌ دست آورد.
این اقدام جذاب ساختار حمایتی همگرا یک مشارکت کننده و همراه ویژه نیز دارد و آن مجموعه آپارات است و قرار است این استریم به صورت انحصاری و آنلاین از طریق آپارات گیم برای طرفداران و علاقه‌مندان پخش شود.


استریم، مثلثی پر سود برای گیمرها، بازی‌سازها و استریمرها
این روزها استریم بازی چه از منظر مخاطبانی که پای تماشای استریم‌های مختلف می‌نشینند، چه از منظر افرادی که خود می خواهند استریمر شوند و چه از نظر بازی‌سازانی که دوست دارند بازی خود را به یک استریمر بسپارند، طرفداران پرو پا قرص خود را دارد. اما سوال اینجا است که این خدمت تازه ساختار حمایتی همگرا به اعضاء چه منافعی برای استریمرها، بازی‌سازها و حتی بازیکنان دارد؟
بازی‌سازها معمولا سعی می‌کنند سراغ یک استریمر مطرح  که دنبال کننده‌های زیادی دارند، بروند و از او بخواهند که بازی‌شان را بازی کند و همانجا نظرش را برای مخاطبانش اعلام کند. با این کار هم بازی آن بازی‌ساز دیده می‌شود و هم احتمال بدست آوردن کاربر بیشتر بوجود می‌آید.
ضلع دیگر این ماجرا استریمرها هستند که این کار برایشان تبدیل به یک شغل و منبع درآمد شده و از این جهت خیلی خوب می‌توانند نظرات حرفه‌ای شان درباره بازی‌ را در اختیار بازی‌ساز قرار بدهند تا اگر نیازی به تغییر در بازی در راستای جذب مخاطب وجود دارد، همان ابتدای امر مشخص شود. با این کار نشر یک بازی می‌تواند خیلی موفق و با ریسک پایین انجام بشود و شانس جذب مخاطب بالا از همان ابتدا هم برای آن بازی و بازی‌سازش به وجود بیاید. بالاخره ضلع سوم این اتفاق گیمرها هستند که می‌توانند قبل از هزینه کردن برای بازی، اول آن را ببینند و اگر بازی را مطابق سلیقه خود دیدند، آن را با خیال راحت خریداری کرده و بازی کنند. این خدمت طی چند سال گذشته به گیمرها کمک کرده تا بازی را هدفمند انتخاب کنند. ضمن اینکه حتی اگر هم نخواهند بازی را بخرند، با نشستن پای  استریم بازی و تماشای گیم پلی آن می‌توانند سرگرم شوند.
با این توضیح حتما علاقه‌مند شده‌اید که نخستین استریمی را که ساختار حمایتی همگرا برای معرفی بازی یکی از اعضای خود تدارک دیده است، ببینید. برای دیدن این استریم فقط کافی است امشب ساعت ۲۳ به صفحه مخصوص استریمر بیگزموگه در آپارات گیم بروید و شاهد این استریم آنلاین باشید. لینک نسخه دموی بازی«سایلنس چنل» را هم اینجا بینید.  


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *