سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد؛

 نفوذ اینترنت موبایل به ۹۱ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، آخرین وضعیت میزان استفاده از اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت در کشور را منتشر کرد.

گزارش آماری بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مربوط به ۳ ماهه دوم سال ۹۹ توسط معاونت راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است.

این گزارش مربوط به وضعیت خدمات ارتباطی، خدمات پهن باند و خدمات پستی در کشور می‌شود که در حوزه خدمات ارتباطی، آخرین وضعیت تلفن ثابت و همراه در کشور و در حوزه خدمات پهن باند وضعیت استفاده از پهن باند ثابت و سیار به تفکیک استان و ارائه دهندگان این خدمات، مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته است.


در این گزارش وضعیت توسعه تلفن ثابت از حیث ضریب نفوذ، خطوط دایرشده و منصوب شده و نیز تعداد تلفن همگانی دایر شده در هر استان توسط شرکت مخابرات ایران به تفکیک استان‌ها تا پایان ۳ ماهه دوم سال ۹۹ مشخص است.

از سوی دیگر وضعیت توسعه تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP و servco نیز در هر استان به ترتیب دیده می‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد که در مجموع بیش از ۵۲ هزار روستا در کشور دارای ارتباط هستند و ۴۷ هزار و ۹۳۴ روستا نیز به تلفن خانگی دسترسی دارند.

این آمار نشان می‌دهد که ۲۸ میلیون و ۷۵۶ هزار خط تلفن ثابت در کشور توسط شرکت مخابرات ایران دایر است و ضریب نفوذ تلفن ثابت هم اکنون ۳۴.۲ درصد ارزیابی می‌شود.

گزارش رگولاتوری در خصوص فعالیت شرکت‌های FCP و servco نیز نشان می‌دهد که شرکت‌های FCP در مجموع یک میلیون و ۵۱۰ هزار خط تلفن ثابت در کشور نصب کرده‌اند که حدود ۳۲۶ هزار و ۸۲۸ خط هم اکنون دایر است. همچنین شرکت‌های SERVCO نیز ۱۱ هزار و ۸۴ خط منصوبه در کشور دارند.

در حوزه تلفن همراه نیز رگولاتوری وضعیت خطوط فعال ۳ اپراتور و تعداد سایت‌های نصب شده در کشور را منتشر کرده است. این آمار نشان می‌دهد که در مجموع ۱۲۵ میلیون خط تلفن همراه هم اکنون در کشور فعال است و ضریب نفوذ موبایل در آستانه ۱۵۰ درصد قرار دارد.

در این گزارش به خلاصه عملکرد هر یک از اپراتورهای موبایل از نظر تعداد خطوط واگذار شده و فعال، ضریب نفوذ به تفکیک هر استان، وضعیت شاخص‌های کیفی درون اپراتوری و برون اپراتوری و نیز ترافیک ورودی و خروجی اپراتورها و تعداد پیامک‌های صادره و وارده اشاره شده است.

در حوزه خدمات پهن باند، گزارش رگولاتوری مربوط به توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار در کشور تا پایان ۳ ماهه دوم سال ۹۹ است.

این ارزیابی برمبنای فناوری‌هایی مانند XDSL ، FTTX ، وای فای و TDLTE در حوزه پهن باند ثابت و نیز فناوری ۳G و ۴G در حوزه پهن باند سیار انجام شده است.

برآوردهای رگولاتوری نشان می‌دهد که ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در کشور ۱۱.۲۸ درصد است و ۹ میلیون و ۴۷۹ هزار نفر در کشور از فناوری‌های اینترنت ثابت استفاده می‌کنند. این درحالی است که ضریب نفوذ اینترنت سیار به ۹۱ درصد رسیده و ۷۶ میلیون و ۵۳۱ هزار نفر در کشور مشترک اینترنت موبایل هستند.

در این گزارش تعداد مشترکان پهن باند ثابت و سیار به تفکیک استان‌ها و به تفکیک نوع کاربری و فناوری که از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند، دیده می‌شود.

در همین حال تعداد مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن باند ثابت تا پایان ۳ ماهه دوم سال ۹۹ به شرح زیر است.

در حوزه پهن باند سیار نیز تعداد مشترکان به تفکیک استان، اپراتور و تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه آمده است.

در حوزه خدمات پستی نیز رگولاتوری، گزارش ترافیک مرسولات و تعداد واحدهای پستی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرده است.

جزئیات کامل از این گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این آدرس است.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *