دومین جشنواره وب سایت های ایران امروز با اعلام اسامی ۱۷ سایت برتر سال ۱۳۸۷ به کار خود پ

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۸

دومین جشنواره وب سایت های ایران امروز با اعلام اسامی ۱۷ سایت برتر سال ۱۳۸۷ به کار خود پایان خواهد داد.

قرار بر این بود که امروز، مدیران سایت های اینترنتی ، میزبان یکدیگر باشند و در کنار هم مراسم اختتامیه دومین جشنواره وب سایت های ایران را برگزار کنند. اما بنا به چند دلیل، تصمیم بر آن شد که مراسم پایانی و معرفی سایت های برتر، از سخنرانی ها جدا شود.

دومین جشنواره وب سایت ها ایران، قوت و ضعف بسیاری داشت، از نخستین جشنواره بهتر بود و می توانیم این را قول بدهیم که سومین جشنواره، بهتر از پیش خواهد بود.

امید واریم با یاری دوستان همراه در چند ماه گذشته، بتوانیم جشنواره سوم را به گونه ای که شایسته ی وب فارسی باشد، پیاده سازی و اجرا کنیم.

یکی از نقاط ضعف وبنا در دومین جشنواره ، عدم حضور برخی از گروه ها مانند، موتور های جستجو و برترین سایت وب ۲ بود.

در این جشنواره تمام سایت ها از لحاظ موضوعی دسته بندی شده بودند و یکی از مواردی که در جشنواره سال ۱۳۸۸ حتما پیاده سازی می شود، ایجاد گروه های ساختاری و فنی است. برای مثال برترین سایت از نظر برنامه نویسی، امنیت، ساختار سایت وهمچنین برترین سایت از نگاه مخاطب یا اینترفیس. این موضوعات اهدافی است که در جشنواره سوم عملی خواهند شد.

تندیسی که برای دومین جشنواره وب سایت های ایران در نظر گرفته ایم، تندیسی است از جنس سفال، از تکنولوژی در ساخت آن استفاده نشده است ومی توان گفت با موضوع جشنواره که کاملا با تکنولوژی در ارتباط است در تضادی آشکار دارد. یکی دیگر از ویژگی های این جشنواره در نظر نگرفتن جایزه نقدی و یا هدایای غیر نقدی برای برندگان بود.

شرکت های بسیاری بودند که تمایل داشتند به برندگان هدیه اهدا کنند اما تصمیم گرفتیم جشنواره را مادی نکنیم و اعتبار این جشنواره فقط به تندیس و کسب عنوان برترین سایت سال باشد. این رویه در جشنواره سوم نیز اجرا خواهد شد. اما بجای تندیس سفالی، تندیسی متفاوت از پیش خواهیم داشت.

به شفافیت در شیوه برگزاری جشنواره باور داشته ایم، گزارش های مکرر از وضعیت سایت ها و پوشش خبری تمام رویداد های جشنواره و اطلاع رسانی با استفاده از ابزار های وب ۲، یکی دیگر از مواردی است که به آن مفتخریم.

برای برگزاری مراسم پایانی جشنواره تنها یک شرکت اعلام آمادگی کرد که هزینه های برگزاری مراسم را پرداخت کند. اما در صورتی که امکان برگزاری سخنرانی ها فراهم نشود، بخشی از هزینه های جشنواره که پرداخت شده و یا می بایست پرداخت شود. دیگر مورد تایید حامی مالی نخواهد بود. از این رو پایگاه خبری وب سایت های ایران می بایست این مبلغ را تامین و به حامی مسترد کند.

امید واریم با صحبت های انجام شده با دوستان و برخی از سخنرانان شرایط به گونه ای تغییر کند که امکان برگزاری سخنرانی ها در تیر ماه سال جاری و پس از انتخابات، در فضایی غیر سیاسی فراهم شود.

یکی از بخش های دشوار جشنواره، پایداری در برابر درخواست و خارج نشدن از اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده بود، برای مثال، سخنرانی های کوتاه و ۷ دقیقه ای، یکی از مواردی بود که در ایران سابقه نداشته است. همچنین شمار بالای سخنران ها از مواردی است که ویژگی بارز جشنواره وب سایت های ایران بود.

یکی دیگر از مواردی که تا کنون در ایران اجرا نشده بود، نداشتن مجری اصلی در برنامه بود، قرار بر این شد، که سخنرانان خودشان مراسم را مدیریت کنند و هر سخنران جایزه یک برنده را بعد از اتمام سخنرانی خود اعلام و اهدا کند.

این اهداف، گرچه امروز اجرایی نشدند ولی به اجرای آن ها در آینده نزدیک امیدواریم.

پی نوشت : برای مشاهده رای ها به آدرس https://www.webna.ir/news/?id=-1763451739 مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *