بیانیه نظام صنفی در پی اختلالات اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۸

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عنوان متولی بخش خصوصی فناوری اطلاعات، از خسارات هنگفت ناشی از عدم امکان بهره‌برداری و هدررفتن ساعت‌‌ها وقت کاربران و خسارت وارده به فعالین صنفی اظهار نگرانی می‌کند.
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درخصوص اختلالات گسترده اینترنتی کشور اطلاعیه صادرکرد.
به گزارش ایلنا، پیرو اختلالات گسترده اینترنتی کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مراتب اعتراض بخش خصوصی را به روند کیفی جاری به شرح زیر اعلام ‌می‌دارد:
از حوالی ساعت ۲۲ مورخ ۲۳/۳/۸۸ پهنای باند اینترنتی کشور با اختلالاتی بسیار سنگین و گسترده شامل حداقل ۴۵درصد ریزش بسته‌ها(Packet Loss ) مواجه شده و در عمل استفاده از این بستر ارتباطی برای میلیون‌ها کاربر غیر ممکن است.
این روند از حدود ساعت ۲ بامداد روز گذشته بهبود نسبی یافت، اما مجددا از ساعت ۷:۳۰ صبح با شدت روبه وخامت گذاشته است به نحوی که با دراختیار داشتن کمتر از ۲۰ درصد پهنای باند اینترتی، امکان ارائه خدمات به کاربران داخل کشور، میسر نبوده و بهره برداری از شبکه اینترنت دراکثر مناطق کشور برای کاربران غیرممکن شده است.
براساس این گزارش، با توجه به اینکه ۱۴۰۰ شرکت اینترنتی متولی ارائه خدمات اینترنتی به بیش از ۲۵ میلیون نفر کاربر فعال اینترنتی در کشور هستند سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به عنوان متولی بخش خصوصی فناوری اطلاعات، از خسارات هنگفت ناشی از عدم امکان بهره برداری و هدر رفتن ساعتها وقت کاربران و خسارت وارده به فعالین صنفی اظهار نگرانی می‌کند.
همچنین در شرایط حاضر، امکان برقراری مکالمات بین‌المللی از طریق سرویس تلفن اینترنتی نیز میسر نیست و بیش از ۲۰۰ شرکت تلفن اینترنتی نیز در بحران خدمات رسانی و خطر انسداد کسب و کار و خود قرار گرفته‌اند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *