اهدای جایزه جهانی شهرهای هوشمند به یک اپلیکیشن ایرانی

«اپلیکیشن دوچرخه» برنده WeGo شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹

«اپلیکیشن دوچرخه»، به عنوان برنده Special Mention چهارمین جایزه جهانی WeGo  انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در چهارمین جایزه جهانی WeGo که توسط سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار برگزار می‌شود، پروژه «اپلیکیشن دوچرخه» شهرداری تهران، در بخش جابه‌جایی هوشمند، به عنوان برنده بخش Special Mention برگزیده شد.

این پروژه که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نیز با همکاری فنی یک شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی شده و در اختیار شهروندان تهرانی قرار گرفته است، حائز شرایط لازم برای شرکت در این مسابقه و در نهایت توسط هیات داوری سازمان جهانی WeGo برگزیده شد.


پروژه «اپلیکیشن دوچرخه» با هدف توسعه و تسهیل دوچرخه‌سواری و افزایش سهم دوچرخه از سفرهای درون‌شهری با استفاده از فناوری‌های هوشمند طراحی شده است. در این اپلیکیشن دوچرخه‌سواران می‌توانند به امکاناتی از جمله مسیریابی در شرایط مختلف و به اشتراک‌گذاری داده‌های خود با دیگر دوچرخه‌سواران دسترسی داشته باشند. اطلاع از مسیرهای ویژه دوچرخه، پیمایش مسیر، شرکت در کمپین‌ها، اعلام مشکلات مسیر، اطلاعات فروشگاه‌ها و تعمیرگاه‌های تخصصی دوچرخه و همچنین ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی از دیگر امکانات این اپلیکیشن است.

شایان ذکر است که سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند (WeGo) در سال ۲۰۱۰ با ۵۰ عضو موسس تاسیس شده است. این سازمان بین‌المللی متشکل از دولت‌ها و نهادهای شهری، ارایه‌دهندگان راهکارهای فناورانه هوشمند و موسسات ملی و منطقه‌ای است که به تحقق چشم‌انداز تبدیل شهرها به شهرهای هوشمند پایدار، متعهد هستند.

در حال حاضر، این سازمان بیش از ۲۰۰ عضو از نقاط مختلف جهان دارد و به عنوان یک مجمع بین‌المللی برای ارتقا کیفیت زندگی، نوآوری در ارایه خدمات عمومی و تقویت رقابت‌پذیری منطقه‌ای فعالیت می‌کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *