با انعقاد یک تفاهم نامه محقق می شود؛

جذب سرمایه گذاران جدید در حوزه کسب و کارهای شناختی

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹

تفاهم نامه ای در راستای جذب سرمایه گذاران جدید در حوزه علوم شناختی بین ستاد علوم شناختی و صندوق پژوهش و فناوری گیلان منعقد شد.

به گزارش وبنا به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و صندوق پژوهش و فناوری گیلان امضاء شد. در راستای این تفاهم‌نامه برنامه ملی سرمایه‌گذاری درحوزه فناوری‌های شناختی اجرایی می‌شود.

جذب سرمایه گذاران جدید و مشارکت دستگاه های متولی برای سرمایه گذاری درکسب و کارهای حوزه فناوری های شناختی و تولید ثروت از این علم، از اهداف این برنامه است.


همچنین برگزاری حداقل یک رویداد سرمایه گذاری در حوزه فناوری های شناختی تا پایان سال جاری هدفی است که این برنامه دنبال می‌کند. این برنامه با عنوان« BRAINVEST »از شهریور ماه امسال کار خود را آغاز کرد و در حال تشکیل تیم‌های راهبری و داوری و همچنین مذاکره با نهادهای مشارکت کننده برای عقد تفاهم نامه همکاری و قرارداد سرمایه‌گذاری است.

دانیال سمیعی دبیر این برنامه ملی گفت: برنامه BRAINVEST از ترکیب دو واژه مغز و سرمایه گذاری و تمرکز این برنامه ملی سرمایه گذاری در این حوزه بکر و جذاب است.

وی ادامه داد: این برنامه ملی شامل سه کمیته راهبری، علمی و اجرایی است که ترکیب آنها با مشارکت ستاد و مجری برنامه مشخص خواهد شد و فعالیت های اصلی برنامه زیر نظر کمیته راهبری شامل سه حوزه، عقد قرارداد LP با سرمایه گذاران، عقد قرارداد مشارکت با نهادهای متولی و برگزاری رویداد های جذب سرمایه است.

دبیر برنامه ملی سرمایه گذاری درحوزه فناوری های شناختی در تشریح سازمان برنامه ملی، نقش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناورری ریاست جمهوری را در قالب اصل اصالت سنجی در تفاهم نامه فی مابین بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تمامی طرح هایی که برای جذب سرمایه وارد فرآیندهای برنامه ملی می شوند در آغاز ثبت نام یا در پایان برای تزریق منابع باید مورد تایید این ستاد قرار گیرند و در غیر این صورت سرمایه گذاری در قالب برنامه امکان پذیر نیست.

وی افزود: ستاد همچنین در چارچوب اصل اصالت سنجی می تواند در هر مرحله حتی پس از سرمایه گذاری فرآیند ها را متوقف سازد تا از صحت ادعا، کد های اخلاقی، علمی بودن روش ها و سلامت اجتماع اطمینان حاصل کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان از اختصاص منابع ویژه مالی جهت اعطای تسهیلات یا صدور ضمانتنامه یا سرمایه گذاری خطرپذیر برای شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه علوم و فناوری های شناختی یا پژوهشگرانی که با این شرکت ها همکاری کنند خبر داد.

وی ذینفعان برنامه ملی را سرمایه گذاران، استارت اپ های حوزه فناوری های شناختی، نهادهای متولی و شرکت های دانش بنیان دانست و سرمایه پذیری در قالب برنامه ملی و بهره مندی از خدمات صندوق پژوهش و فن آوری تخصصی علوم شناختی را نیز به عنوان دو خدمت اصلی ایجاد شده در قالب این برنامه معرفی کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *