«ارتباط با مشتریان ناشنوا» به خدمات ایرانسل اضافه شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹

ایرانسل برای نخستین بار در ایران، خدمات پیشتیبانی ویژۀ ناشنوایان ارائه کرد. مراسم راه‌اندازی آزمایشیِ «خدمات ارتباط با مشتریان ایرانسل، ویژه ناشنوایان» صبح چهارشنبه ۹ مهر ماه ۱۳۹۹، همزمان با روز جهانی ناشنوایان برگزار شد.

ایرانسل در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، برای نخستین بار در ایران، این امکان را فراهم کرده است تا مشترکان ناشنوا بتوانند از طریق ارتباط ویدیویی با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان، با استفاده از «زبان اشاره»، پشتیبانی لازم را دریافت کنند. این خدمات در حال حاضر به صورت آزمایشی ارائه شده و در آیندۀ نزدیک، امکان ارائۀ آن به تمام جامعۀ ناشنوایان وجود خواهد داشت.

این مراسم با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأت‌مدیره، معاونان و مدیران ایرانسل و نیز نمایندگان انجمن‌های مردم‌نهاد فعال در حوزۀ ناشنوایان و جمعی از اصحاب رسانه، ‌در مرکز شبانه‌روزی ارتباط با مشتریان ایرانسل برگزار و به صورت زنده از اپلیکیشن لنز ایرانسل پخش شد.


مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی، ضمن تبریک روز جهانی ناشنوایان به جامعه ناشنوا و کم‌شنوای کشور، گفت: نام‌گذاری این ایام، در واقع به منظور گرامیداشت و یادآوری به همه اقشار جامعه، نسبت به این موضوع است و امروز که روز جهانی ناشنوایان است، طبیعتاً به ما یادآوری می‌کند که مسؤولیت ما در قبال این بخش از جامعه چیست تا در خلال همه فعالیت‌های جاری کسب‌وکارمان، وقت بگذاریم و اهمیت دهیم و منابع لازم را برای توسعۀ خدمات این بخش از جامعه صرف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پیشگامی ایرانسل در توسعۀ خدمات نسل جدید تلفن همراه در کشور، از جمله نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه، شکسته شدن سد انحصار در این مورد و فراهم شدن زمینه برای ارائۀ خدمات نوین را ماحصل تلاش مجموعۀ کارکنان ایرانسل دانست و ابراز امیدواری کرد که با توسعۀ نسل پنجم تلفن همراه با پیشگامی ایرانسل، امکان ارائۀ هر چه بیشتر خدمات نوین به تمام مشترکان ایرانسل فراهم شود.

عباسی‌آرند افزود: با توسعۀ پرشتاب فناوری، حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در زمرۀ حوزه‌هایی است که متناسب با شرایط جامعه، در حال توسعه است و ظرفیت‌هایی را فراهم می‌کند تا بخشی از آحاد جامعه که دارای محدودیت‌هایی هستند، نیز خدمات لازم را دریافت کنند.

وی افزود: جامعۀ عزیز ناشنوایان، شاید در ظاهر محدودیتی در بخشی از حواس پنجگانه داشته باشند، ولی در عمل توانمندی‌های بیشتری در سایر حوزه‌ها دارند و ما امروز تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی خدمات ویژۀ این عزیزان، بخشی از محدودیت‌ها را برطرف کنیم تا ناشنوایان و کم‌شنوایان عزیز هم بتوانند توانمندی خود را در بستر جدید، بیش از پیش به کار گیرند.

مدیرعامل ایرانسل گفت: معمولاً کسب‌وکارهای خصوصی و دولتی، سعی دارند در کنار خدمات اصلی، خدماتی را هم در حوزۀ مسؤولیت اجتماعی ارائه دهند و هم‌اکنون شرکت‌های پیشرو در دنیا، این موضوع را در تمام رده‌های سازمان مطرح کرده‌اند. در کشور ما هم جا دارد که کسب‌وکارهای بزرگ، خدمات خود را طوری گسترش دهند که آحاد جامعه بتوانند از این خدمات استفاده کنند. ایرانسل هم در این زمینه، به سهم خود، در حوزۀ مسؤولیت اجتماعی شرکتی، خدمات مختلفی را به جامعه ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه خدمات ویژۀ ناشنوایان ایرانسل، در حال حاضر به صورت آزمایشی ارائه شده است، تأکید کرد که با دریافت بازخوردها، در ۱۳ آذرماه همزمان با روز جهانی معلولان، این خدمات به صورت دائمی ارائه می‌شود.

عباسی‌آرند با اعلام آمادگی ایرانسل برای انتقال تجربه و نیز در دسترس قرار دادن این نوع از خدمات به سازمان‌های خدمات عمومی و سایر شرکت‌های متقاضی، ابراز امیدواری کرد که در کشور، امکان ارائۀ خدمات شایسته و قابل قبول در همۀ ابعاد، برای اقشاری که در ظاهر دارای محدودیت هستند، فراهم شود تا هیچ قشری احساس کمبود و تفاوت در دریافت خدمات نداشته باشد.

مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: مسلماً توسعه و گسترش هر چه بیشتر خدماتی از این قبیل، نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش ایرانسل و سازمان بهزیستی کشور است. به دلیل همزمانی با برنامه‌های روز ملی ناشنوایان، امکان حضور مدیران محترم این سازمان در مراسم امروز فراهم نشد. توسعۀ این گونه خدمات را در قالب کارگروه‌های مربوطه در تعامل با سازمان بهزیستی، پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در مراسم، گفت: ایرانسل از نظر فنی این آمادگی را دارد تا خدمات ارتباط با مشتریان خود را به طور کامل به صورت ویدیویی ارائه دهد؛ ولی طبعاً اولویت در این زمینه با قشر ناشنوا است، زیرا به دلیل استفاده از زبان اشاره، ناگزیر به استفاده از بستر ویدیویی هستند.

در این مراسم، همچنین در سخنان مهندس محمدعلی مقدم، معاون ارتباط با مشتریان و مهندس امین سرتیپی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری اجتماعی ایرانسل، ضمن تشریح جزئیات و فرایند ارائۀ خدمات به جامعۀ ناشنوا، بر این نکته تأکید شد که هم‌افزایی و ارتباط با انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌تواند اتفاق خوبی را در زمینۀ ارائۀ خدمات با همۀ اقشار جامعه رقم بزند.

آقای حامد عابدین‌زاده، رئیس هیأت‌مدیرۀ «انجمن خانوادۀ ناشنوایان» نیز با سپاس از ایرانسل و دکتر عباسی‌آرند برای ارائۀ این خدمات ویژه، ابراز امیدواری کرد که سایر سازمان‌ها هم در این زمینه از ایرانسل الگوبرداری کنند.

همچنین خانم محبوبۀ حلاجیان، مدیر کمیتۀ بانوان «شبکۀ ملی ناشنوایان ایران»، ضمن سپاس از ایرانسل برای ارائۀ خدمات ویژۀ ناشنوایان، پیشنهاد داد که ایرانسل خدماتی را فراهم کند تا مترجمان ویژۀ ناشنوایان بتوانند در هنگام ارائۀ خدمات مختلف اینترنتی، به عنوان دستیار این قشر از جامعه در دسترس قرار گیرند.

در بخش پایانی این مراسم، با حضور مدیرعامل ایرانسل و نمایندگان جامعۀ ناشنوایان، خدمات مشتریان ایرانسل، ویژۀ ناشنوایان، به صورت آزمایشی افتتاح شد و یکی از مشترکان ناشنوا، از طریق ارتباط ویدیویی با کارشناسان ایرانسل، پشتیبانی لازم را دریافت کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *