معاون وزیر ارتباطات:

هیچ سامانه مبتنی بر خدمات ارزش‌افزوده مختل نشده است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که وزارت ارتباطات هیچ سامانه مبتنی بر خدمات ارزش افزوده را مختل نکرده است.​

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارنظر برخی رسانه‌ها درباره «کاهش استفاده مردم از سامانه استعلام پیامکی چک برگشتی» یا طرح ادعای «ناکارآمد شدن سامانه پیامکی استعلام چک برگشتی با اقدام وزارت ارتباطات» گفت: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره وس، زمینه از بین رفتن راه‌های کلاه‌برداری از طریق سرویس‌های ارزش‌افزوده را فراهم کرده است.

وی افزود: خدمات ارزش‌افزوده به‌هیچ‌عنوان حذف نشده، بلکه بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات فقط روش‌های استفاده از آن تغییر کرده است.


فلاح جوشقانی در تشریح تغییرات روش استفاده از این خدمات گفت: پیش‌ازاین مصوبه، مشترک هزینه خدمات ارزش‌افزوده را از طریق شارژ یا قبوض تلفن همراه پرداخت می‌کرد. بر اساس مصوبه جدید، مشترک با اختیار و اطلاع خود برای استفاده از خدمات ارزش‌افزوده اقدام به خرید اعتبار می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد: در حال حاضر مشترکان برای استفاده از خدمات ارزش‌افزوده دلخواه خود، نیاز ندارند از اعتبار کیف پول جیرینگ استفاده کنند بلکه می‌توانند به‌سادگی اعتبار موردنیاز برای خدمات ارزش‌افزوده را خریداری کنند.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه با هماهنگی بانک مرکزی به دنبال رفع مشکل برای برخی سرویس‌های پولی بانکی هستیم، عنوان کرد: همان‌گونه که رگولاتوری در مورد مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره روش‌های جدید استفاده از خدمات ارزش‌افزوده اطلاع‌رسانی کرده است سایر مراجع هم برای سرویس‌دهی به مخاطبان خود در خصوص نحوه استفاده از سامانه‌ها باید اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *