بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان امور سینمایی و سمعی بصری در همکاری مشترکی انجام می‌دهند

از پژوهش‌های حوزه بازی و سینما حمایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹

 این فراخوان در ۵ موضوع کلی و با ۳۷ اولویت پژوهشی منتشر شده که در نخستین محور پژوهشی آن با رویکرد «اقتصاد سینما» موضوع «ظرفیت‎‌های سینمای ایران در زنجیره ارزشِ بازی‌های رایانه‌ای» به عنوان یکی از اولویت‌های پژوهشی انتخاب شده است. علاوه بر حمایت‌های سازمان سینمایی بر اساس فراخوان اعلام شده، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با اعلام برخی محورهای پیشنهادی خود با استقبال از همه پژوهش‌هایی که به پیوند میان زنجیره ارزش سینما و بازی کمک کنند، از طرح‌های پژوهشگران حمایت خواهد کرد.

محورهای پیشنهادی برای پژوهشگران علاقه‌مند به موضوع سینما و بازی

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) در چند محور اولویت پژوهشی پیشنهادی خود را برای پژوهشگران علاقه‌مند به موضوع سینما و بازی ارائه کرده است:


  1. تولید و تجاری‌­سازی ماشینیما
  2. مطالعه تطبیقی روندها، اقدامات پیشرو و نمونه‌های موفق هم­‌افزایی بازی و سینما
  3. اقتصاد، مالکیت فکری و روش‌های همکاری در استفاده از عناصر (کاراکتر، داستان و…) بازی‌های دیجیتال در سینما و بالعکس

البته این اولویت‌ها صرفا به عنوان پیشنهاد ارائه شده و از تمام پژوهش‌هایی که به پیوند زدن زنجیره ارزش سینما و بازی کمک کنند، جهت داوری پیشنهادهای پژوهشی دعوت می‌شود. بنا به اعلام فراخوان منتشر شده توسط سازمان امور سینمایی و سمعی بصری پایان‌نامه‌هایی که به اولویت‌های ذکر شده در متن فراخوان بپردازند و یا در چارچوب محورهای پنج‌گانه به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردیِ سینمای ایران پاسخ دهند، در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۵۰ میلیون ریال و در مقطع دکتری تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
مهلت ارسال «فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی» حداکثر تا ۳۰ مهر ۱۳۹۹ خواهد بود.
برای دریافت نمونه «فرم پیشنهاد طرح اولیه» و «طرح نامه پژوهشی» اینجا و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز اینجا کلیک کنید.

منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *