سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی مخابرات برای استفاده از تجهیزات بومی زیرساخت شبکه ملی اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی برای توسعه شبکه مخابرات و زیرساخت شبکه ملی اطلاعات با تجهیزات بومی خبر داد.

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در آیین امضای تفاهم نامه بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات با اشاره به اینکه توسعه شبکه مخابرات ثابت با تاخیر در حال انجام است، گفت: این تاخیر را باید جبران کرد تا بتوانیم با توسعه شبکه ثابت، شبکه موبایل کشور را کامل کنیم.
وی با اشاره به تلاش وزارت ارتباطات برای انجام سرمایه گذاری در شبکه ثابت کشور، افزود: در تولیدات داخلی تجهیزات شبکه ثابت در سطح خوبی از تکنولوژی هستیم و در آستانه جهش قرار داریم و اگر سهامداران مخابرات به قول خود عمل کنند شاهد جهش خوبی در این حوزه خواهیم بود.
مجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم با اشاره به تکالیفی که برای این شرکت در حوزه شبکه ملی اطلاعات دیده شده است، گفت: یکی از این تکالیف ایجاد زیرساخت مناسب برای اپراتورها و تمام استفاده کنندگان از شبکه ملی اطلاعات است.
وی به امضای این تفاهم نامه برای توسعه شبکه مترو مخابرات با تجهیزات داخلی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در حدود ۷۵ درصد شبکه مخابرات ایران داخلی است و امیدوارم در آینده نزدیک بقیه این شبکه نیز از تولیدات داخلی تجهیز شود.
صدری سرمایه گذاری انجام شده برای توسعه شبکه زیرساخت مخابرات را ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با حمایت وزارت ارتباطات و سهامداران شرکت مخابرات ایران امکان سرمایه گذاری و استفاده از تولید داخلی ایجاد شده البته در دو سال گذشته نیز در حدود ۱۰۰ میلیون یورو نیز از تولیدات داخلی در شرکت مخابرات ایران استفاده شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران که در جمع برخی از تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی صحبت می کرد از تولید کنندگان این تجهیزات خواست کیفیت تولیدات خود را طوری افزایش دهند که قابل رقابت با تولیدات خارجی باشد.
وی با تاکید به اینکه این تجهیزات با پایداری شبکه و استفاده مردم در ارتباط مستقیم است، افزود: شرکت مخابرات ایران ۲ هزار میلیارد تومان نیز در لایه دسترسی سرمایه گذاری کرده است.
فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز به روند شناسایی نیازهای شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: با شناخت ماهیت شبکه ملی اطلاعات برای اجرا و عملیات پروژه ها این شبکه اعلام آمادگی کردیم.
وی با اشاره به اینکه برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات جلساتی را با مسوولین این شبکه برگزار کردیم، افزود: اولویت ما بومی سازی بخش های تکنولوژی پیشرفته شبکه است و در یک برنامه دو ساله تا پایان سال ۱۴۰۰ برای این کار برنامه ریزی شده است.
بر اساس این گزارش، آیین امضای تفاهم نامه بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات با حضور سید ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، وحید یزدانیان رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات، برگزار شد.
(

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *