وزیر ارتباطات خبر داد:

فعالسازی بسته رایگان ۷۰۰ هزار معلم از ساعت ۲۰ امشب

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته معلمان از ساعت ۲۰ امشب فعال می‌شود و این فعالسازی به تدریج تا هفته اول مهر به پایان می‌رسد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگو خبرگزاری صدا و سیما افزود: استفاده از شبکه شاد در سراسر کشور رایگان شده است و همه اپراتور‌ها استفاده از این شبکه را برای دانش آموزان و معلمان رایگان کردند.

وی گفت: معلمان جدای از شبکه شاد برای آموزش مجازی نیاز به بسته‌هایی داشتند که مقرر شد از ساعت ۲۰ امشب بسته‌های سه ماهه رایگان برای ۷۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی سراسر کشور که فروردین ماه در سامانه وزارت ارتباطات ثبت نام کرده بودند، فعال شود.


وزیر ارتباطات افزود: آن دسته از معلمانی که هم اکنون بسته‌های فعالی دارند این بسته‌ها برایشان ذخیره می‌شود و پس از اتمام بسته سه ماهه از آن بسته‌ها می‌توانند استفاده کنند.

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

آذری جهرمی گفت: تمدید این بسته‌ معلمان منوط به ارزیابی شرایط پس از این سه ماه است و اگر آموزش مجازی ادامه داشته باشد برای آن هم برنامه ریزی می‌کنیم.

وی درباره بسته ویژه دانش آموزان هم گفت: یکسری سایت‌های سفید در دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد که هماهنگی‌های لازم با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و این بسته می‌تواند از طریق اپراتور‌های خانگی و تلفن همراه به صورت رایگان استفاده شود و با همان شماره تلفنی که دانش آموزان در شبکه شاد ثبت نام کرده اند این بسته قابل استفاده است.

وزیر ارتباطات افزود: استفاده از آن بسته معلمان علاوه بر شبکه شاد در پیام رسان‌های داخلی هم خواهد بود که تلاش می‌کنیم این بسته تا اول مهر فعال شود.

وی افزود: سه بسته دیگر برای دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید وعده داده بودیم که از ابتدای مهر همه دانشگاه‌هایی که وزارت علوم به ما اعلام کرده باشد، سایت‌های آموزشی موردنیازشان رایگان خواهد بود.

وزیر ارتباطات گفت: بسته‌ای هم برای دانشجویان و اساتید برنامه ریزی کرده ایم که آن هم تا ابتدای مهر فرآیند ثبت نامش آغاز می‌شود.

جهرمی گفت: با این اقدامات عدالت آموزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری تحقق می‌یابد و دستور رئیس جمهور هم عملی می‌شود.

وی افزود: ما در کنار دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید هستیم و علاوه بر تامین زیرساخت در هزینه آن‌ها نیز مشارکت می‌کنیم تا هیچ کسی از تحصیل باز نماند.

مطالب مرتبط:

تمدید اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *