از سوی معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری؛

۳ بسته­ حمایتی در حوزه بیمه به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

معاونت علمی و فناوری ریاست­‌جمهوری ۳ بسته حمایت­ی بیمه­‌ای به شرکت­‌های دانش‌بنیان،خلاق و فناور ارائه می‌دهد.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، این معاونت بیش از ۱۱۰ بسته خدمتی مختلف به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه می‌کند و یک سرفصل از این کتابچه حمایتی به موضوع بیمه اختصاص یافته است. شرکت‌های تجاری عادی معمولاً بیشتر دارایی‌های مشهود خود مانند تجهیزات صنعتی را تحت پوشش بیمه قرارمی‌دهند، اما دارایی ارزشمند شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، از نوع نامشهود است و مسائلی مانند دانش فنی، حق اختراع و نظایر این را تشکیل می‌دهد.

این مسئله باعث شده است تا این شرکت‌ها به خدمات بیمه‌ای خاصی نیاز پیدا کنند که در قالب سیستم سنتی بیمه کشور، قابل عرضه نیست. بر این اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش کرد تا با رایزنی با ارگان‌های مختلف و عقد قرارداد دوجانبه با سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه‌گر، خدمات بیمه‌ای ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق فراهم کند.


بر این اساس، در حال حاضر این شرکت‌ها، سه بسته بیمه‌ای مجزا و تعریف شده دریافت می‌کنند که هر کدام به یک نیاز مشخص بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق، پاسخ می‌دهد.

بسته خدمات بیمه بازرگانی و تجاری

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قراردادی با یک شرکت بیمه منعقد کرد تا این شرکت بیمه‌گر، منطبق با نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان به آنها خدمات بیمه‌ای عرضه کند. شرکت بیمه بر اساس این قرارداد در موضوعات مختلف، خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهد. یکی از این خدمات، بسته بیمه درمان تکمیلی است. شرکت‌های دانش بنیان همچنین از این شرکت در حوزه بیمه مسئولیت، بیمه آتش‌سوزی و بیمه مهندسی نیز بیمه‌نامه دریافت می‌کنند.

معافیت در پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها

مسائل و چالش‌های مرتبط با تامین اجتماعی و حق بیمه قراردادها، از جمله مشکلاتی بود که مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، مطرح می‌کردند. در حال حاضر با رایزنی‌های انجام گرفته، تسهیلات بسیار خاصی در این زمینه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

بر اساس قانون، بنگاه‌های اقتصادی بابت، قراردادهای تجاری مختلف مانند قرارداد پیمانکاری معمولاً مبلغی را تحت عنوان ضرایب حق بیمه قراردادها، به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند. در حال حاضر با توجه به بخشنامه و مساعدت این سازمان، قراردادهای دانش‌بنیانی که به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسیده باشند، از پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها معاف هستند.

خدمات مشاوره

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در بخش‌های مختلفی از جمله در حوزه بیمه به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات مشاوره ارائه می‌کند. با توجه به گستردگی مسائل قانونی مرتبط با بیمه تامین اجتماعی، این مرکز، یک پیشخوان مشاوره بیمه تامین اجتماعی تاسیس کرده است.

این پیشخوان در حوزه‌های مختلفی مانند ارائه خدمات مشاوره‌ای قبل و بعد از عقد قرارداد با محوریت بیمه سازمان تأمین اجتماعی، تهیه و تنظیم لایحه دفاعیه جهت ارائه به سازمان تأمین اجتماعی و بررسی قراردادها از نظر بیمه، خدمات عرضه می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات خدمات در حوزه بیمه و دیگر حوزه‌ها مانند خدمات حمایتی در بخش‌های صادرات، واردات و معرفی محصول و توسعه بازار به سایت‌های وابسته به مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی مراجعه کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *