پاساژگردی آنلاین به سبک دیوار؛

مدیرعامل دیوار: دیوار فروشگاه‌ ها زیان کرونا را جبران می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
دیوار فروشگاه ها

دو ماه و نیم از شروع فعالیت «دیوار فروشگاهها» می‌گذرد. این پنل، بخش جدیدی در سایت دیوار است که به مغازه‌ها و فروشگاه‌های جدید اجازه می‌دهد تا کالاهای نو خود را در معرض دید کاربران قرار داده و به فروش برسانند. این بخش جدید در سایت دیوار کار خود را از تهران و با سه دسته‌بندی لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و لوازم شخصی و لباس شروع کرده و قرار است به زودی بخش‌های بیشتری از نیازهای مشتریان را هم پوشش دهد. در دیوار فروشگاه ها هر مغازه یک پنل کاربری دارد که داخل آن محصولات خود را معرفی و آگهی کرده است. در دو ماه و نیم گذشته بیش از ۱۰ هزار فروشگاه در «دیوار فروشگاه‌ها» شروع به کار کرده‌اند. رقمی که تقریبا ۳ برابر تعداد کل مغازه‌هایی است که در دو طرف خیابان ولیعصر، از میدان راه‌آهن تا تجریش واقع شده است.

اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار در نشست خبری که در ۲۵ خرداد برگزار شده بود، گفت: «ما از اواسط اسفندماه با شیوع بیماری کرونا به این فکر ‌کردیم که چگونه در این شرایط کنار مردم باشیم تا بخشی از ضرر و زیانی را که به این واسطه رخ داده پوشش دهیم؟ با این سرویس از یک سو فروشگاه‌های آفلاین می‌توانند شعبه آنلاین خود را راه‌اندازی کنند تا بخشی از زیان کسب و کارهای آنها پوشش داده شود و سوی دیگر به واسطه آن مردم می‌توانند در شرایطی که رفت و آمدها محدود شده است، پاساژگردی آنلاین را تجربه کنند.»

پیش از این هم در دیوار برای مشاورین املاک و مشاوران خودرو سرویس مشابهی را راه‌اندازی کرده بود تا از خدمات آن بهره ببرند ولی با توجه به اینکه دیوار بیش از ۳۵ میلیون کاربر دارد هدف از راه‌اندازی دیوار فروشگاه ‌ها ارائه تسهیلات بیشتری به کسب و کارها برای عرضه راحت‌تر محصولات است تا آنها هم شعبه آنلاین خود را در دیوار داشته باشند و بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند.


طبق گزارش سال ۹۸ دیوار بیش از ۴۴۰ هزار کسب و کار در دیوار فعال بودند و دیوار در پی حمایت از کسب‌وکارهای فعال در این پلتفرم است. به همین منظور در دیوار فروشگاه‌ها قرار نیست دیوار کمیسیونی از هیچ یک از طرفین دریافت کند بلکه با بیش از ۳۵ میلیون کاربر صرفا میزبانی برای خرید و فروش کالای نو است که می‌تواند تسهیلات و امکانات بیشتری را برای آنها ارائه دهد. این سرویس دو مزیت‌ مهم هم برای خریداران دارد که بر اساس آن کاربران می‌توانند چندین فروشگاه را با یکدیگر مقایسه و قیمت آن را بررسی کنند و از سوی دیگر خریدار و فروشنده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا تصمیم و انتخاب درست‌تری بگیرند.

مساله امنیت

اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار پیش‌تر در نشست خبری رونمایی از دیوار فروشگاه ها گفته بود: «برای ما همیشه امن کردن معاملات اهمیت داشته است. بخشی از این مسئولیت بر عهده ماست و بخشی دیگر را سازمان‌ها و نهادهای قانون‌گذار برعهده دارند. ما مسئولیتمان را در زمینه فرهنگ‌سازی انجام داده‌ایم. برای مثال توصیه‌های مجزایی برای خرید آنلاین هر کالا داشته‌ایم تا کاربران ریسک انجام معامله را به حداقل برسانند. خیلی وقت‌ها درحالی امنیت فضای مجازی را از دیوار می‌خواهند که دیوار فقط جزئی از فضای مجازی است. نهادهای قانونگذار باید این تغییر را بپذیرند که شیوه زندگی مردم رو به تغییر است. آنها به بازارهای آنلاین رو آورده‌اند و نیاز به الزاماتی قانونی دارند.»

یکی از مسایل همیشگی در دیوار موضوع فیشینگ بوده است. فیشینگ موضوعی است که در دیوار و دیگر پلتفرم‌ها زیاد اتفاق می‌افتد و برای آن راه‌حل‌ها و آموزش‌هایی ارائه شده است. علی‌رغم اجرایی شدن رمز پویا، باز هم این مشکل ادامه‌دار بوده است. یکی دیگر از معضلات برداشت‌های غیر مجازی بوده که تحت عنوان تمدید آگهی و… دامن کاربران دیوار را می‌گیرد. علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های دیوار باز هم نهادهای قانون‌گذار کار عملیاتی برای آن انجام نداده‌اند. برای مثال احراز هویت سیم کارت‌های بی‌نام می‌تواند از سوی آنها جدی‌تر پیگیری شود و معامله پرریسک را به حداقل برساند.

ثبت نام رایگان

برای کمک به فروشگاه‌ها ثبت نام پنل‌های فروشگاهی رایگان است. بعد از ثبت نام و دریافت پنل کاربری، هر فروشگاه می‌تواند تا۲۰ آگهی رایگان بارگذاری کند و برای ثبت آکهی‌های بیشتر هم تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده که باعث می‌شود درج آگهی در دیوار فروشگاه ها بسیار ارزان‌تر از ثبت آگهی شخصی باشد.

علی رسولی، مدیر مارکتینگ دیوار در نشست خبری خردادماه این شرکت ۱من تاکید بر رایگان بودن ثبت‌نام این پنل در پاسخ به سوالی درباره رقابت «دیوار فروشگاه‌ها» با دیگر سایت‌های خرید و فروش آنلاین گفته بود: «طبق تحقیقات ۹۳ درصد از بازار خرده‌فروشی آفلاین است و هفت درصد باقی مانده هم عمدتا در شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند. در نتیجه این بازار را می‌توان به سمت هر چه بیشتر آنلاین‌ شدن پیش برد. تعداد بالای گوشی هوشمند و اینترنت پرسرعت در کشور نشان می‌دهد که ظرفیت ما برای آنلاین شدن بازار بالا است و آنقدر فضای کار وجود دارد که بازیگران مختلفی در آن بازی کنند».

ارتباط با دیوار راحت‌تر است

تمرکز دیوار فروشگاه‌ ها بیشتر بر روی کسب و کارهای کوچک و متوسط است. این کسب‌وکارها تجربه خوبی از فروش آنلاین در شبکه‌های اجتماعی داشتند اما دیوار فروشگاه‌ها می‌تواند تجربه بهتری برای آنها باشد. از یک سو فروشگاه‌ها برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیازمند دانش خاص آن شبکه هستند و از سوی دیگر سرویس‌های تبلیغات و جذب مشتری در ایران قابل استفاده نیستند و مجبورند برای خود، کاربر جذب کنند. همچنین رسیدن به حجم بالای فالوئر نیازمند دانش، انرژی و زمان زیادی است. این در حالی است که فروشنده‌ها می‌توانند با دیوار راحت‌تر ارتباط برقرار کنند و از میلیون‌ها کاربر آن بهره ببرند. افراد با فرایند نردبان و فوری می‌توانند فروش را موثرتر کنند و به نتیجه مطلوب برسانند.

مطالب مرتبط:

انتشار ۹۸ میلیون آگهی در دیوار در سال ۹۸

روایت یک آگهی جذاب روی سایت دیوار؛ فروشنده ۱۰ هزار جلد کتاب نفیس

ثبت بیش از ۶۰۰۰ فروشگاه در دیوار فروشگاه‌ها

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *