کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی فعالیت اسنپ‌دکتر را بلامانع دانست

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

بر اساس تصمیم کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی فعالیت اسنپ‌دکتر بلامانع اعلام شده و این اپلیکیشن مجاز است، با همکاری آزمایشگاه‌های فیزیکی، نقش تسهیل‌گری را در انجام آزمایش‌های کرونا داشته باشد و اقدام به انجام تست کرونا کند.

چهارم مرداد ماه سال جاری، وزارت بهداشت با ابلاغ نامه‌ای به استارتاپ‌های حوزه سلامت، انجام تست کرونا را به وسیله این اپلیکیشن‌ها غیرقانونی عنوان کرد و در متن همین نامه مقرر کرد که ظرف مدت ۴۸ ساعت باید انجام این تست از تمامی اپلیکیشن‌ها برداشته شود.

پس از آن، جلسات متعددی در کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برگزار شد. در این جلسات ادعاهای مطرح‌شده با حضور طرفین مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت وزارت امور اقتصادی و دارایی که مرجع برگزارکننده کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار است نتیجه مذاکرات و تصمیمات حاصله را در قالب صورت‌جلسه‌ای به شماره جلسه ۱۱۹ منتشر کرد. طبق نظر اعضای هیئت مقررات‌زدایی و برابر قانون و آیین‌نامه‌های ناظر بر خدمات درمانی (از جمله تبصره ذیل ماده ۳۴ آیین‌نامه تاسیس و مدیریت آزمایشگاه‌های پزشکی) فعالیت اسنپ‌دکتر نقض‌کننده قوانین وزارت بهداشت شناخته نشده و در نتیجه متوقف ساختن فعالیت آن به وسیله وزارت بهداشت مبنای قانونی ندارد.


به این ترتیب نامه‌ مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت به علت نقض قانون ابطال می‌شود و پلتفرم‌های سلامت‌محور که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی هستند می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. کلیه استانداردها و دستورالعمل‌های مد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش نیز در اختیار مرجع صدور مجوز فعالیت پلتفرم‌های سلامت‌محور قرار می‌گیرد تا از این طریق به پلتفرم‌ها ابلاغ شود.

اکنون کاربران اسنپ‌دکتر می‌توانند بدون هیچ دغدغه خاطری برای انجام تست‌های کرونا از این اپلیکیشن استفاده کنند. نقش اسنپ‌دکتر در این میان تسهیل‌گری است و کمک می‌کند که از رفت‌وآمدهای غیرضروری کاسته شود. در نهایت این رویکرد در جهت حفظ سلامت مردم خواهد بود و نقش مهمی در بحث کنترل شیوع کرونا خواهد داشت.

گفتنی است تست کرونا در منزل هیچ تفاوتی با تست کرونا در آزمایشگاه‌ ندارد و دقیقا همان روش برای بیمارانی که در مراجعه به آزمایشگاه مشکل دارند صورت می‌گیرد. به این ترتیب کلیه افراد متقاضی، از جمله کسانی که بیماری مزمن دارند و یا افراد دارای معلولیت، می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای آزمایش‌های مورد نیاز خود را در منزل انجام دهند.

به گفته گلرخ داوران، مدیرعامل اسنپ‌دکتر، تمامی مراحل انجام آزمایش کرونا توسط آزمایشگاه‌های معتبر و دارای مجوز فعالیت و تحت نظارت مسئولان فنی آزمایشگاه انجام می‌شود.

آزمایشگاه‌هایی که مایل به همکاری با این اپلیکیشن هستند می‌توانند از طریق بخش همکاری با آزمایشگاه درخواست خود را اعلام کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *