با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت:

رونمایی از پلتفرم تلفن همراه «هیات آنلاین»

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلت فرم موبایلی «هیات‌آنلاین» رونمایی شد. این نرم‌افزار بستر پخش زنده برنامه‌های مذهبی را برای مخاطبان فراهم می‌کند و با توجه به شیوع بیماری کرونا زمینه برپایی مراسم عزاداری در این بستر به صورت مجازی فراهم است.​

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نرم‌افزار «هیات آنلاین» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از اعضای هیات امنای هیات آنلاین وحجت الاسلام والمسلمین جلالی معاون سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به اینکه محرم توفیق بزرگی برای ماست اظهار کرد: از خداوند می‌خواهم توفیق دهد تا از برکات اقامه عزای امام حسین(ع) بهره‌مند شویم.
وی با بیان اینکه امسال محرم با شیوع بیماری کرونا همزمان شده است تصریح کرد: بیماری کرونا موجب شده است تا جمعی از هموطنانمان را از دست دهیم بنابراین از نظر شرعی و قانونی امکان تجمع برای اقامه عزا وجود ندارد اما از طرفی عزای امام حسین (ع) تعطیل‌بردار نیست.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: وقتی که امکان فیزیکی برای عزاداری وجود ندارد بنابراین باید از امکانات دیگر بهره ببریم و امروز فضای مجازی فرصت بی‌نظیری است که به فرموده رهبر معظم انقلاب می‌توان از آن برای رساندن کلام حق به دنیا استفاده کرد.
صدای محرم امسال بلندتر است
آذری جهرمی افزود: حماسه امام حسین(ع) یکی از حقیقت‌های بارز دنیاست که ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم را نشان می‌دهد، امسال کاری می‌کنیم که صدای محرم بلندتر از سال‌های قبل باشد.
فضای مجازی خیمه بزرگ عزاداری است
وی با اشاره به توصیه علمای بزرگ، مراجع تقلید و مقام معظم رهبری در استفاده از فضای مجازی تصریح کرد: بر اساس تصمیم نظام اسلامی در برگزاری برنامه های محرم امسال از فضای مجازی استفاده میشود و این موضوع بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و ما نیز  در کنار آنها تلاش می‌کنیم تا فضای مجازی یک خیمه بزرگ برای عزاداری امام حسین باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مجموعه «هیات‌آنلاین» هیات‌های مختلفی را برای برگزاری مجازی عزاداری آموزش داده و بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کار را بر عهده گرفته که کار بزرگی است. در این زمینه نیز یک‌هزار هیات در این نرم‌افزار از سراسر کشور ثبت شده‌اند.
آذری جهرمی گفت: امسال از ظرفیت صداوسیما و فضای  مجازی برای برگزاری مراسم عزاداری استفاده می‌شود اما باید سایر اپلیکشن‌ها نیز حاضر باشند تا از هر فضایی برای ترویج صحبت‌ها و برنامه‌های مذهبی استفاده شود.
وی تاکید کرد: عزای محرم باید درهمه پلتفرم‌های پیام‌رسان که مورد استفاده همه مردم دنیاست اقامه  شود، اپلیکشن‌های داخلی باید به عنوان پایه سیستم نیز حاضر باشند. در هر جایی که مردم حضور دارند مانند: توییتر، اینستاگرام و… عزای امام حسین(ع) اقامه شود.
وزیر ارتباطات گفت: من از افراد فعال فضای مجازی که به عشق امام حسین(ع) دور هم جمع شدند و داوطلبانه  این پروژه را پیش بردند تشکر می‌کنم زیرا اگر این پروژه در قالب پروژه‌های سازمانی قرار می‌گرفت هزینه‌های بسیار سنگینی را تحمیل می‌کرد. البته سامانه های دیگری هم در این زمینه آماده شده است که به تدریج در مورد آن اطلاع رسانی می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هرآنچه در توان داریم در خدمت برگزاری مراسم محرم ارایه می‎دهیم و هر مساعدتی لازم باشد با مجموعه‌ها برای اقامه عزاداری انجام می‌دهیم.
در این مراسم اعضای هیات امنای هیات امنا گزارشی از اقدامات انجام شده را ارایه و چندتن از مداحان اهل بیت ذکر مصیبت کردند.
بر اساس این گزارش، پلت فرم «هیات‌آنلاین» زمینه پخش برنامه‌های مذهبی را به صورت زنده فراهم می‌کند به طوری که افراد برای مشاهده برنامه‌های موردعلاقه خود نیازی به نصب پلتفرم خارجی نداشته باشند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *