سخنگوی فراکسیون اقتصاد دانش بنیان:

طرح «جهش تولید دانش بنیان» تا ۳ماه دیگر به صحن مجلس می رود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
جهش تولید دانش بنیان

سخنگوی فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان تا ۳ماه آینده به صحن علنی مجلس می رود و اولویت این طرح «امنیت غذایی» است.

محمد رشیدی سخنگوی فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی به وقت ایران گفت: پیش بینی ما در دستور کار قرار گرفتن و به تصویب رسیدن طرح «جهش تولید دانش بنیان» تا پایان سال است.

وی با بیان اینکه این طرح اکنون در حال بررسی است، تاکید کرد: فکر می کنم که کمتر از سه ماه دیگر طرح به صحن مجلس می آید که یقینا با رای بالایی به تصویب خواهد رسید.


سخنگوی فراکسیون اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد: بعد از بررسی های پیشنهادات و نظرات نمایندگان، طرح مورد بررسی قرار می گیرد منتها چکش کاری طرح  زمان می‌برد که امیدواریم اجرای آن نیز  قبل از سال اتفاق بیافتد.

وی با تاکید بر اینکه همچنین امیدوار هستیم که این طرح را در برنامه هفتم نیز شاهد باشیم، در پاسخ به این سوال که اولویت در طرح تولید دانش بنیان چه صنایعی هستند گفت: یکی از بحث های جدی  که مورد تاکید مقام معظم رهبری در بحث دانش بنیان است و باید آن را در نظر بگیریم موضوع «امنیت غذایی»است.

وی افزود: امنیت غذایی جز مواردی است که باید با اقتصاد دانش بنیان اهمیت داده شود و جز اولویت های طرح دانش بنیان نیز محسوب می شود.

وی گفت: همچنین معاون علمی و فناوری اعلام کرد در بحث امنیت غذایی نتوانستیم اکوسیستم نوآوری ایجاد کنیم که این جز نقاط ضعف ماست؛ امنیت غذایی برای ما مهم است و در شرایط تحریم بیشتر اهمیت پیدا می کند.

سخنگوی فراکسیون اقتصاد دانش بنیان خاطر نشان کرد: در این اکوسیستم  شامل گمرک، بیمه دانش بنیان، حمایت از شرکتها، دانشگاه و…وجود دارد که شرکتهای خصوصی باید پا به عرصه بگذارند و سرمایه گذاری کنند.

منبع: مهر

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *