راه اندازی شتاب‌دهنده های تخصصی در واحدهای دانشگاه آزاد مجوز گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی از صدور مجوز راه اندازی شتاب دهنده های تخصصی در واحدهای دانشگاهی خبر داد.

به گزارش وبنا به نقل از دانشگاه آزاد، علی رئیس پور گفت: یکی از اقدامات راهبردی اداره کل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت، راه اندازی شتابدهنده های تخصصی در دانشگاه است، در این راستا با شناسایی و بررسی پتانسیل و توانمندی های واحدهای دانشگاهی و ظرفیت های منطقه ای، زمینه تخصصی فعالیت شتابدهنده های دانشگاه تعیین می شود.

وی افزود: پس از صدور مجوز فعالیت شتابدهنده تخصصی واحد ارومیه با موضوع اقتصاد دیجیتال، مجوز راه اندازی ۲ شتاب دهنده دیگر در واحدهای اصفهان (خوراسگان) و زاهدان از طریق این اداره کل صادر شده است. شتاب دهنده واحد اصفهان در زمینه گیاهان دارویی و صنایع وابسته و شتاب دهنده واحد زاهدان در زمینه گیاهان دارویی و میوه های گرمسیری فعالیت خواهند کرد.


رئیس پور خاطر نشان کرد: از جمله اهداف راه اندازی شتاب دهنده گیاهان دارویی استفاده از فناوری و نوآوری در راستای بهبود کسب و کار گیاهان دارویی در کشور، حل مشکلات و معضلات صنایع مختلف در این حوزه، رشد و توسعه فناوری ها و تجاری سازی محصولات این حوزه و ایفای نقش موثر در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: به منظور بهره مندی از ظرفیت سایر شتاب دهنده های کشور و هم افزایی بیشتر جهت سرعت بخشیدن به راه اندازی شتاب دهنده ها در دانشگاه، تفاهم نامه همکاری با این شتابدهنده ها به فراخور زمینه فعالیت شتاب دهنده ها منعقد می شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *