برگزاری ۳۵۰ جلسه آنلاین سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها، طی ۴ روز در کافه سرمایه کارن کراد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس، از ۲۲ تا ۲۵ مرداد ماه بصورت مجازی برگزار شد.

یکی از مهم‌ترین رویدادهای این نمایشگاه به نام «کافه سرمایه»، فرصتی ویژه برای صاحبین شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها، برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران می‌باشد. رویداد کافه سرمایه، گردهمایی تخصصی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و گروهی از استارتاپ‌های برتر است که امسال برای اولین بار بدلیل شیوع ویروس کرونا، بصورت آنلاین برگزار گردید.

این رویداد، جهت تسهیل امر جذب سرمایه و ایجاد زمینه رشد برای استارتاپ‌های برتری که نیاز به جذب سرمایه دارند، تدارک دیده شده و در آن استارتاپ‌ها به فرصت ارائه طرح‌های خود به شبکه سرمایه‌گذاران، دست پیدا کردند.


در هشتمین رویداد کافه سرمایه، تیم ۱۵ نفره کارن کراد، به برگزاری و مدیریت جلسات نیم ساعته سرمایه‌گذاری بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران ‌پرداختند. در این رویداد ۲۵ استارتاپ‌ متقاضی سرمایه و ۶۲ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی حضور داشتند که طبق برنامه کارن کراد، در اتاق‌ جلسات به گفتگو پرداختند.

نحوه‌ برگزاری این رویداد بدین صورت طراحی شده بود که نماینده هر شرکت یا سرمایه‌گذار، در اتاق اختصاصی خود بصورت آنلاین حاضر شده و استارتاپ‌ها در مدت زمان مشخص، به صورت خصوصی خود را به آن‌ها معرفی می‌کرند.

در این جلسات خصوصی، سرمایه‌گذارن به بررسی ابعاد مختلف استارتاپ‌ها ‌پرداختند و در صورت علاقمندی به طرح‌ها و تمایل به سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، تقاضای جلسات بیشتر برای مذاکره با استارتاپ‌ها را مطرح نمودند.

در اولین روز از کافه سرمایه تعداد ۷۰ جلسه خصوصی آنلاین، بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار شد و در دومین روز از این رویداد، تعداد جلسات استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران به بیش از ۱۰۰ جلسه رسید. در سومین و چهارمین روز از کافه سرمایه نیز، شاهد برگزاری ۱۸۰ جلسه سرمایه‌گذاری بودیم.

در کافه سرمایه اینوتکس ۲۰۲۰ ، مجموعا ۳۵۰ جلسه سرمایه‌گذاری از طرف سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن تنظیم و برگزار شد.

در این رویداد، استارتاپ‌ها از حوزه‌های مختلفی از قبیل BI، AI، IT، IOT، سلامت، آموزش، تولید محتوا، صنعت، پزشکی، گردشگری، کشاورزی، هنر، مد و پوشاک و مواد غذایی حضور داشتند.

محدوده مذاکرات، گفتگو پیرامون مسائلی شامل طرح کسب و کار و طرح مالی، میزان مشارکت و حد‌نصاب سهام، نحوه مدیریت شرکت، نحوه تامین مالی و تمام موضوعات مرتبط برای شکل‌گیری همکاری و سرمایه‌گذاری بود.

بعد از پایان هرجلسه، فرم نظرسنجی برای سرمایه‌گذاران ارسال شد و نظرات و بازخوردهای آن‌ها پیرامون جلسات و طرح‌ها، توسط تیم کارن کراد دریافت و بررسی شد. در این نظرسنجی‌، سرمایه‌گذاران امتیازات خود را برای هر استارتاپ در مورد مسائلی همچون: مزیت رقابتی طرح، کامل بودن تیم، توانایی رشد طرح، کانال‌های فروش و بازاریابی و میزان خلاقیت ایده و … ثبت کردند.

با توجه به آمار به دست آمده از بازخورد سرمایه‌گذاران، ۷۰ درصد این جلسات (۳۵۰ جلسه) با موفقیت به دور بعدی مذاکرات راه یافتند که با پیگیری‌های تیم کارن‌کراد، جلسات بیشتری برای آن‌ها تنظیم خواهد شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *