گزارش تکمیلی از بازداشت علیرضا شیرازی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹

وبنا – علیرضا شیرازی مدیر سایت بلاگفا که امروز صبح بازداشت شده بود با قید وثیقه آزاد شد. گزارش تکمیلی منتشر شده در وبلاگ علیرضا شیرازی را در ادامه می توانید مطالعه کنید.

“امروز پنچشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه توسط ماموران نیروی انتظامی که حکم ورود به مخفیگاه! داشتند بازداشت و سپس به کلانتری منتقل و بعد از مدتی حضور در بازداشتگاه همراه مامور و با دستبد به دادگاه نیابت منتقل شدم. علت بازداشت حکم غیابی دادگاهی در کرمان علیه اینجانب بود . فردی در کرمان (مسئول سابق و چند تن از افراد فعال در فدراسیونهای ورزشی کرمان) علیه محتوای وبلاگی شکایت کرده و دادگاه کرمان صرفاْ به دلیل ادعای شاکی (که مرا نویسنده یا مسئول وبلاگ فوق دانسته است) و بدون هیچگونه کار کارشناسی و تنها به اسناد به پرینت مطالب وبلاگ  اینجانب را به عنوان تنها متهم پرونده مجرم دانسته و حدود یکسال زندان و شلاق برای اینجانب تعیین کرده بود و ورود ماموران انتظامی و بازداشت من در منزل نیز جهت اجرای حکم بوده است.
در دادگاه نیابت و در زمان تفهیم اتهام  ضمن توضیح در مورد اتهام، ذکر مشکلات عدیده و مبنایی در رسیدگی به پرونده و رد صلاحیت دادگاه خواستار رسیدگی به این پرونده در یک دادگاه صالح و در یکی از شعب اختصاصی جرائم رایانه ای شدم. در حال حاضر بصورت موقت و با قید وثیقه آزاد شده ام.
لازم به ذکر است که وبلاگ اشاره شده اصولا مدتها قبل حذف شده و فاصله تاریخ اولین پست تا آخرین پست آن فقط ۸ روز بوده است که  بخش نظارت بلاگفا مدتها قبل محتوای وبلاگ از حتی بدون گزارش تخلفی از سوی شاکی حذف کرده بود است و چه بسا در زمان رسیدگی  به این پرونده در دادگاه فوق با وبلاگ اشاره شده در پرونده مسدود بوده است.دادگاه اشاره شده حتی خواستار حذف یا مسدود سازی وبلاگ نشده و حتی روندی جهت اثبات جرم یا شناسایی متهم اصلی انجام نداده است و تنها براساس ادعای شاکی حکم را صادر نموده است. 
از دوستان و همراهانی که امروز با تماسها و نظرات خود ابزار نگرانی کردند سپاسگذارم و حقیقت آن است که بنده و خانواده ام بسیار نگران این مسئله هستیم.”

مطلب بالا بصورت کامل از بخش اخبار بلاگفا نقل شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *