مدیا نیوز دو ساله شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۸۹

وبنا – همزمان با ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه رسانه و ارتباطات (مدیانیوز) وارد سومین سال فعالیت خود شد.

مدیانیوز در ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ با هدف اطلاع‌رسانی آنلاین در حوزه رسانه‌ها و علوم ارتباطات راه‌اندازی شد.

مدیانیوز در ۱۰ سرویس خبری باعناوین چاپ و نشر، صدا و تصویر، فناوری اطلاعات، مخابرات، تبلیغات، صنفی، دانشگاه، علمی، سازمان‌ها، رویدادها و بیش از ۹۰ سرویس‌ فرعی به پوشش رویدادهای حوزه رسانه و ارتباطات می‌پردازد.

در دو سال اول فعالیت، مدیانیوز بر گردآوری و سپس تولید اخبار علوم ارتباطات و رسانه‌های مختلف متمرکز بود. راه‌اندازی بخش آشنایی با مراکز آموزشی و دوره‌های دانشگاهی حوزه ارتباطات از جمله دیگر فعالیت‌های مدیانیوز در سال گذشته محسوب می‌شود.

در این مدت بخش‌های «فناوری اطلاعات»، «مخابرات» و «صدا و تصویر» به‌ترتیب فعال‌ترین سرویس‌های خبری سایت بودند و بیشترین حجم مطالب اعم از اخبار، گزارش‌ها، یادداشت‌ها و مقالات در این حوزه‌ها منتشر شد.

پربیننده‌ترین مطالب

در طول فعالیت دو ساله مدیانیوز بیش از هفت هزار و ۳۰۰ مطلب در این سایت منتشر شده است. در این مدت گزارشی با عنوان «۱۰ عکس دستکاری شده برتر قرن از نگاه تایم معرفی شد» که در مهرماه ۱۳۸۸ منتشر شد، پربیننده‌ترین مطلب سایت بوده است. مطالب زیر نیز از جمله پربیننده‌ترین‌های مدیانیوز در دو سال گذشته بوده‌اند که برحسب زمان انتشار مرتب شده‌اند:
– یک ایرانی در زمره ۱۱ مدیر ارشد شرکت «اپل» (چهارشنبه، ۵ تیرماه ۱۳۸۷)
– هکرهای شیعه به ملاقات آیت‌الله مکارم شیرازی رفتند (چهارشنبه، ۱۰ مهرماه ۱۳۸۷)
– همراه اول ۹ سرویس جدید ارزش افزوده ارائه می‌کند (شنبه، ۲ آذرماه ۱۳۸۷)
– متن کامل قانون جرائم رایانه‌ای (دوشنبه، ۱۶ دیماه ۱۳۸۷)
– خبرنگار عراقی پرتاب کننده کفش درخواست پناهندگی سیاسی از سوییس کرده است (دوشنبه، ۳۰ دی‌ماه ۱۳۸۷)
– گاف‌ها و اتفاقات غیرمنتظره و تازه‌های سیما در طول سال ۱۳۸۷ (پنجشنبه، ۲۹ اسفندماه ۱۳۸۷)
– روزنامه «کلمه سبز» میرحسین موسوی شنبه منتشر می‌شود (پنجشنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۸)
– جدول برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری(پنجشنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۸)
– مردان یوتیوبی؛ زنان فیس‌بوکی! (دوشنبه، ۴ خردادماه ۱۳۸۸)
– «امکان جاسوسی و ردیابی گوشی ‌های تلفن همراه وجود دارد» (جمعه، ۲ مردادماه ۱۳۸۸)
– ۱۰ عکس دستکاری شده برتر قرن از نگاه تایم معرفی شد (چهارشنبه، ۱۵ مهرماه ۱۳۸۸)
– دارایی بیل گیتس معادل سرمایه ۱۴۰ کشور جهان (چهارشنبه، ۱۵ مهرماه ۱۳۸۸)
– سرویس «گوگل مپس» نقشه شهری را که وجود ندارد نشان داد! (شنبه، ۱۶ آبان‌ماه ۱۳۸۸)
– تلفن‌های همراه جدید دنیا در آستانه سال ۲۰۱۰ (شنبه، ۲۸ آذرماه ۱۳۸۸)
– فهرست برترین دوربین‌های دیجیتال با لنز ثابت منتشر شد (شنبه، ۲۸ آذرماه ۱۳۸۸)
– ورود چاق‌ها به این وب‌سایت ممنوع است! (سه‌شنبه، ۱۵ دی‌ماه ۱۳۸۸)
– فیس‌بوک جان دانش آموزی را از مرگ نجات داد (یکشنبه، ۲۰ دی‌ماه ۱۳۸۸)
– آیفون؛ میوه‌ی ممنوعه‌ی کارمندان مایکروسافت (سه شنبه، ۲۵ اسفندماه ۱۳۸۸)
– کانال مخصوص کودکان در امریکا تصاویر غیراخلاقی پخش کرد (جمعه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۸۸)
– بیل گیتس به دنبال حل مشکلات جامعه بشری (شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۸۹)

برچسب‌های محتوایی

به‌کارگیری «برچسب‌»های محتوایی برای مطالب از جمله قابلیت‌های جدید سایت‌هاست که در مدیانیوز از همان شروع به فعالیت مدنظر قرار گرفت. در دو سال گذشته برچسب «گوگل» حجیم‌ترین برچسب‌ محتوایی مدیانیوز بوده است و بیشترین تعداد مطالب با این برچسب منتشر شده است. تعداد دیگری از «برچسب‌»هایی که بیشترین تعداد مطالب درباره‌ی آنها در مدیانیوز منتشر شده به شرح زیر هستند:
آزادی بیان + آسیا + آموزش روزنامه‌نگاری + آی.پد + اپل +اروپا + اساتید ارتباطات + اسپم + اسلام + امارات + امریکا + امنیت فضای مجازی + انتخابات ریاست جمهوری + انگلیس + اوباما + ایمیل + بحران روزنامه‌ها + بی.بی.سیتجارت الکترونیکی + تلویزیون ایران + توقیف + تویتر + تهران + جرایم رایانه‌ای + جست‌وجوی اینترنتی + جشنواره مطبوعات + جنگ مجازی + چین +دامنه‌های اینترنتی + درآمد وزارت ارتباطات + دولت نهم + رادیو ایران +روزنامه‌های ایران + زبان فارسی + زنان + سایت روزنامه‌ها + سرعت اینترنتسینمای ایران + شبکه‌های اجتماعی + شرکت مخابرات + عربی + فایرفاکس +فرانسه + فیس‌بوک + قوانین رسانه‌ای + کتاب الکترونیکی + کودکان + گوگل +مایکروسافت + مجلس هشتم + وب فارسی + ویندوز + هک + همراه اول + یاهویوتیوب
فهرست الفبایی برچسب‌های مدیانیوز از طریق این صفحه قابل دسترس است.

پرجست‌وجوترین کلمات

علاوه بر کاربران و مخاطبان ثابت مدیانیوز، برخی مراجعه‌کنندگان نیز از طریق جست‌وجوی اینترنتی به صفحات این سایت راه یافته‌اند. بیشتر مراجعه‌کنندگان جست‌وجوگر مدیانیوز از طریق جست‌وجو در سایت گوگل به این سایت رسیده‌اند. بیشترین کلماتی که کاربران با جست‌وجوی اینترنتی آنها به مدیانیوز رسیده‌اند به شرح زیر هستند:
ازدواج اینترنتی، پیامک فارسی، ثبت نام سیم کارت، جرایم رایانه ای، خبر آنلاین، رادیو بی بی سی، رادیو معارف، روزنامه خبر ورزشی، روزنامه شهروند، روزنامه مردم سالاری، روزنامه وطن امروز، سایبری، سایت بالاترین، صدای عدالت، فیلتر، قانون جرایم رایانه ای، قطعی اینترنت، کلمه سبز، کلمه میرحسین موسوی، نمایشگاه الکامپ، نمایشگاه مصلی، نشریه همت

آغاز سومین سال فعالیت

با شروع سومین سال فعالیت مدیانیوز، فعالیت‌های سایت با تغییراتی همراه خواهد بود. تلاش برای افزایش حجم مطالب تولیدی، راه‌اندازی چند بخش جدید در سایت و ورود به برخی عرصه‌های جدید در فضای مجازی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مدیانیوز در سال جدید است.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *