افزایش جریمه تخلف‌های تعرفه‌ای برای اپراتورهای ارتباطی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

جریمه تخلف‌های تعرفه‌ای افزایش یافت.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از افزایش جریمه تخلف از مقررات تعرفه‌ای دارندگان پروانه سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش وبنا حسین فلاح جوشقانی در این رابطه به مرکز روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: براساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اگر دارندگان پروانه ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات از مقررات تعرفه تخلف کنند از زمان ابلاغ تخلف از سوی رگولاتوری موظف هستند حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت برای رفع تخلف اقدام کرده و مبالغ دریافتی اضافی را به مشترکان اشخاص طرف قرارداد خود باز گردانند.


وی افزود: مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، درصورت عدم رفع تخلف، رگولاتوری می‌تواند علاوه بر اعمال مقررات در چارچوب پروانه اعطا شده به اپراتورها، به ازای هر تخلف در هر روز تا معادل یک دهم درصد از درآمد ناخالص آخرین صورت مالی حسابرسی شده سالانه، اپراتور را جریمه کند.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه این جریمه تا زمان رفع کامل تخلف برای دارندگان پروانه محاسبه می‌شود، گفت: رگولاتوری درصورت تکرار تخلف از سوی دارندگان پروانه، می‌تواند برای تعلیق کاهش مدت اعتبار یا لغو پروانه اقدام کند.

به گزارش وبنا، افزایش جریمه تخلف‌های تعرفه‌ای توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباط سازمان ننظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شرایطی صورت گرفته که مدتی است همراه اول و ایرانسل تعرفه بسته‌های اینترنتی را تغییر و قیمت‌ها را افزایش داده‌اند. این دو اپراتور علی‌رغم جریمه ۲ میلیارد تومانی و تعیین ضرب العجل برای بازگرداندن تعرفه و قیمت‌ بسته‌های اینترنتی خود تغییری در رویه جدید خود ایجاد نکرده‌اند.

مطالب مرتبط:

همراه اول: قیمت بسته‌ها هیچ افزایشی نداشته / ۵G همراه اول به زودی می آید

منتظر صدور حکم دادگاه گرانفروشی اپراتورهای تلفن همراه هستیم

پرونده اپراتورها به تعزیرات ارجاع شد / ادامه قانون‌شکنی اپراتورها منجر به کاهش مدت اعتبار پروانه آنها می‌شود

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *