برای فرهنگ سازی کپی رایت به پلاس دانلود کمک کنید

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹

وبنا – همانطور که همه شما می دانید، وب فارسی از جمله محیط هایی است که مانند خیلی از جاهای دیگر (چه مجازی و چه حقیقی) چندان به قوانین مربوط به خود پایبند نیست. یکی از مشکلات جدی که در ایران کاربران آن را نقض می کنند، قانون کپی رایت است. موضوعی که توسعه دهندگان وب بیشتر از آن گله دارند تا کاربران ساده تر چرا که آن ها نسبت به مسئله آگاه ترند. یکی از زمان هایی که این قانون بیشتر زیر پا گذاشته می شود، هنگام استفاده از نرم افزار هاست. یعنی کاربر بدون توجه (و البته اطلاع) از قانون کپی رایت با مبلغ بسیار اندک، نرم افزاری را تهیه می کند که اگر در خارج از مرزهای کشور آن را به طور قانونی خریداری می کرد باید صدها دلار بابت آن پول پرداخت می کرد. مطمئنا یکی از راه های جلوگیری از این مسئله بحث فرهنگ سازی است.

در وب نیز سایت های زیادی هستند که برنامه های رایگان را به کاربران معرفی می کنند اما چندی پیش همانطور که در وبنا نیز به آن اشاره شد، سایتی فارسی راه اندازی شده است که تنها هدف آن گسترش فرهنگ استفاده از نرم افزار های رایگان و عدم بی توجهی به قوانین کپی رایت برای کاربران ایرانی است.

نرم افزارهای رایگان بسیاری زیادی هستند که از نظر کارایی شاید از نمونه های پولی آن بهتر و کاربر پسند تر باشند اما کاربران از آن بی اطلاع اند. شما به شیوه های مختلفی می توانید به ترویج این فرهنگ در بین کاربران فارسی کمک کنید.

در پلاس دانلود تنها نرم افزارهای رایگان و اوپن سورس همراه با توضیحات و موارد کاربذد آن ها قرار داده می شود. این نرم افزارها در موضوعات مختلفی در این سایت قرار می گیرند. حتی خود شما نیز می توانید در صورت آشنایی با نرم افزار خاصی آن را به دیگران معرفی کنید تا همه از آن استفاده کنند. این می تواند یک حرکت دسته جمعی و خوبی در وب فارسی ایجاد کند پس لطفا از آن دریغ نکنیم و همه را به استفاده از نرم افزار های رایگان ترقیب کنیم.

برای مشاهده سایت به آدرس www.plusdownload.net مراجعه کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *