وی تاکید کرد: برای بازگشت این بستهها مقاومتهایی از سوی اپراتورها شده است و دلایلی از جمله افزایش هزینهها مطرح میشود، روشی که پیش گرفتهاند برای ما قابل قبول نیست.
فلاح جوشقانی درپاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه مگر قانون نمیگوید هرگونه تغییر قیمت باید با موافقت سازمان تنظیم مقررات باشد گفت: تا به حال چنین اتفاقی رخ نداده و حرکت اپراتورها نوعی سرکشی در مقابل قانون است و ما با آن برخورد میکنیم.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: اوایل هفته جاری مرحله اول جریمه که در پروانه پیشبینی شده را به اپراتورها ابلاغ کردیم که اعمال شد، در صورت ادامه این روند در مراحل بعدی، کاهش مدت اعتبار پروانه و محدودیتهای دیگر نیز اعمال میشود.
وی خاطرنشان کرد: از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده به اپراتورها اولتیماتوم داده شده و برای آنها ضرب الاجل ۲۴ ساعته تعیین شد. اگر اقدامی صورت نگیرد پرونده از سوی این سازمان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده میشود. البته ما هم پرونده شکایتی علیه اپراتورها در سازمان تعزیرات باز کردهایم .
فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه ما در برابر بیقانونی ایستادگی میکنیم بیان کرد: هفته آینده، هفته رسیدگی به این بیقانونی است که علاوه بر بازگشت تعرفهها به قبل، حقوق مردم را به آنها برمیگردانیم.
وی درباره کسانی که در این بازه زمانی از اپراتورها خرید کردهاند نیز توضیح داد: از تاریخ ۱۳ تیر که افزایش قیمت اعمال شده تا لحظه باز گردانده شدن تعرفهها به قیمت قبل، هزینهها محاسبه و در خریدهای بعدی مشترکان اعمال میشود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان افزایش تعداد اپراتورها در کشور وجود دارد؟ افزود: در حال حاضر ما دارای سه اپراتور هستیم که سه – چهار اپراتور دیگر هم به صورت مجازی فعال هستند و سیمکارت به مردم عرضه میکنند.
وی درباره افزایش قیمت از سوی دو اپراتور تلفن همراه نیز افزود: پس از افزایش تعرفهها از سوی دو اپراتور تلفن همراه، مشترکان آنها کاهش یافتند و در حوزه سرویس و دیتا به اپراتور سومی که این افزایش قیمت را اعمال نکرد مراجعه کردند بنابراین این موضوع در بلند مدت به نفع اپراتورها نیست.
فلاح جوشقانی تاکید کرد: اپراتورها بدون اطلاع قیمتها را افزایش دادهاند که این کار نوعی بیقانونی است. بستههای اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه جز بستههای پر مخاطب هستند به طوری که بالای ۸۰ درصد مردم از این نوع بستهها استفاده میکنند اما به یکباره از دسترس خارج شدند.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: اگرچه اپراتورها اعلام کردند که بستههای اینترنتی گران نشده است اما شاهد افزایش قیمت در چند بسته اینترنتی دیگر بودیم که با اعتراض ما و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده این افزایش قیمت اعمال نشد.
وی اظهار کرد: پس از افزایش تعرفهها، مردم مجبور به خرید بستههای اینترنتی گران با بیش از دو برابر قیمت قبل شدند، این روش کاملا غلط و بر خلاف حقوق مردم است. بنابراین میتوانم بگویم این افراد دانش بازاریابی ندارند.