با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری؛

عملیات اجرایی و عمرانی کارخانه نوآوری اصفهان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹

اصفهان شهری تاریخی در مرکز کشور، بار دیگر میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شد. ستاری در سفرهای قبلی خود به این استان رونق فعالیت‌های فناورانه را با افتتاح مراکز فناوری و نوآوری سبب شد. امروز نیز با حضورش جهشی دیگر را برای فعالیت‌های فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری رقم می‌زند.

معاون علمی و  فناوری رییس جمهوری با استقبال استاندار وارد اصفهان شد. او در نخستین بخش از سفر خود به دانشگاه آزاد واحد خوراسگان می‌رود و از محصولات فناورانه محققان این مرکز دیدن می‌کند. همچنین بازدید از طرح «تولید حیوانات باارزش ژنتیکی از طریق شبیه سازی» بخش بعدی برنامه سفر ستاری است. طرحی مهمی که خروج ارز از کشور را کاهش می‌دهد و تولید حیوانات با بهره وری بالاتر را به دنبال دارد.

بازدید از مرکز نوآوری سلامت دیجیتال


پس از آن ستاری به مرکز نوآوری سلامت دیجیتال می‌رود. مرکزی که ۱۴ تیم فناور در آن مستقر هستند و محصولات نوآورانه در حوزه سلامت دیجیتال تولید می‌کنند. محصولاتی در حوزه‌های گوناگون از اپلیکیشن و بازی تا ارائه خدمت سلامت در بستر موبایل و اینترنت. در این مرکز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری «سامانه زیست ایران» رونمایی می‌شود. سامانه‌ای که قرار است که تمامی محققان کشور خدمت ارائه دهد. این سامانه ارائه خدمت در حوزه تحلیل داده و داده ورزی زیست پزشکی را انجام می‌دهد. این خدمات به صورت آنلاین (تحت وب) ارائه می‌شود. استارتاپ‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه سلامت دیجیتال به این زیر ساخت برای توسعه فعالیت‌های خود نیاز دارند.

آغاز عملیات عمرانی و بهسازی کارخانه نوآوری اصفهان

 همچنین بهسازی و عملیات عمرانی کارخانه نوآوری اصفهان در یکی از خیابان‌های اصلی این شهر آغاز می‌شود. سوله‌ای مخروبه و ساخته شده در دهه ۶۰ که قرار است تبدیل به مکانی برای پرورش ایده‌های فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری اصفهان شود. ۱۱ هزار متر مربع مساحت این کارخانه است. شرکت‌های فناور و استارتاپ‌هایی از حوزه‌های هوا و فضا، حمل و نقل و خودروی برقی ایده خود را در این مکان پرورش و تبدیل به محصول فناورانه می‌کنند. البته چندین شتابدهنده نیز در این فضا مستقر می‌شوند. بازسازی سوله‌ها و تبدیل آن به کارخانه نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.

انعقاد قرارداد احداث «پارک تجهیزات پزشکی»

در ادامه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به شهرک علمی و تحقیقاتی می‌رود تا علاوه بر بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان در این مکان، اقدامات دیگری نیز برای گسترش فعالیت‌های علمی انجام شود.

۵۴۰ شرکت دانش بنیان، فناور و استارتاپ در این شهرک مستقر هستند. همچنین ۱۰ مرکز رشد و نوآوری و ۳ پارک علم و فناوری نیز به عنوان زیر مجموعه‌های این شهرک برای توسعه تولید محصولات فناورانه تلاش می‌کنند. در سفر ستاری ۱۵ محصول فناورانه مجموعه‌های فناور و دانش بنیان این شهرک ارائه می شود.

پس از بازدید از دستاوردهای شهرک علمی و تحقیقاتی، قرارداد احداث «پارک تجهیزات پزشکی» در اراضی شهرک علمی و تحقیقاتی به مساحت ۲۳ هکتار منعقد می‌شود که نخستین پارک خصوصی در حوزه علم و فناوری است. زیرساخت‌های آن مانند جاده، آب، برق و دسترسی همه توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

همچنین فاز دوم کارگاه تلاش نیز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره برداری می‌رسد. در مجموع ۳۰ شرکت در این مجموعه مستقر هستند که در زمینه‌های گوناگون مانند لیزر و اپتیک، زیست فناوری و ساخت پمپ و تجهیزات پیشرفته فعالیت می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان شرکت می‌کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *