مدیرعامل اسنپ مطرح کرد؛

برای قانون‌گذاری منطبق بر شرکت‌های استارتاپی با حاکمیت تعامل می‌کنیم/ در حال مطالعه در مورد ورود به بورس هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹

نشست دوستانه مدیرعامل جدید اسنپ با رسانه‌ها امروز (۲۴ تیر ۹۹) برگزار شد.

محمد خلج قاسم‌آبادی، مدیرعامل جدید اسنپ  خود را با ۲۰ سال سابقه کاری در شرکت‌های مختلف که ۱۴ سال آن در ایرانسل سپری شده است، معرفی کرد. او آشنایی خود با اکوسیستم استارتاپی را نیز مرهون تعاملاتی دانست که در شرکت ایرانسل در باب سرمایه‌گذاری باشرکت‌های گوناگون داشته است. به گفته خلج، او از سال ۲۰۱۶ که مذاکرات بین اسنپ و ایرانسل برای سرمایه‌گذاری در جربان بوده در تیم مذاکره کننده حضور داشته است. از سال ۲۰۱۷ که سرمایه‌گذاری ایرانسل بر اسنپ نهایی شد محمد خلج در جلسات هیات مدیره اسنپ حضور داشته و با مواردی مربوط به استراتژی کلان این شرکت درگیر بوده و به همین واسطه با اسنپ، چشم‌اندازها و‌ پروژه‌های آن آشنایی دارد.

مدیرعامل جدید اسنپ در رابطه با برنامه‌هایی که با حضور در این مجموعه به دنبال تحقق آن‌هاست، گفت: «همانطور که می‌دانید شرکت‌های بزرگ از نوع شرکت اسنپ برنامه مشخص و تدوین شده‌ای دارند که در مقاطع زمانی مختلف تدوین شده است. از این رو برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و نقشه راه اسنپ در بلند مدت مشخص است. نقشه راه اسنپ ساختار یکپارچه ای را شکل داده که وظایف تمام ارکان سازمان را مشخص می‌کند تا این مجموعه به اهداف تعیین شده برسد. به واسطه همین ساختار یکپارچه حذف و ورود افراد خدشه‌ای به مسیر اسنپ وارد نمی‌کند و براساس طرج تجاری اسنپ فعالیت افراد مشخص شده است.»


تعامل با حاکمیت و ارگان‌ها قانون‌گذار برای قانون‌گذاری منطبق بر استارتاپ‌ها

به باور محمد خلج، حاکمیت و ارگان‌های قانون‌گذار، رانندگان، کارمندان و مسافران از جمله گروه‌های ذی‌نفع اسنپ هستند. از این رو اسنپ با مدیریت جدید قصد دارد تمرکز بیشتری روی تعامل با حاکمیت و ارگان‌های قانون‌گذار داشته باشد. او تعامل صورت گرفته بین وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا برای افزایش سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را تعاملی ارزشمند با بدنه حاکمیت قلمداد کرد و گفت: «در زمینه قانون‌گذاری به قوانینی نیاز داریم که با شرایط و نیازهای شرکت‌های استارتاپی به خصوص در حوزه تأمین اجتماعی و بیمه منطبق باشد. بدنه کارشناسی اسنپ بهترین منبع برای همکاری با ارگان‌های قانون‌گذار برای قانون‌گذاری در حوزه شرکت‌های استارتاپی است.

مدیرعامل اسنپ در رابطه با کاربران راننده که یکی از گروه‌های ذی‌نفع در اسنپ هستند، ادامه داد: «اخیرا توانستیم یک خط اعتباری دائم برای حمایت مالی از رانندگانی که به واسطه شیوع کرونا آسیب دیدند برقرار کنیم. تا هفته گذشته نزدیک به ۱۱۰۰ راننده در ۳۱ استان به ارزش ۲۶ میلیاد ریال وام دریافت کردند و سعی می‌کنیم تا پایان تیر ماه این پروسه کامل شود. صرف نظر از حمایت مالی برنامه‌های دیگری برای ارایه پکیج مناسب به خصوص در حزوه بیمه به رانندگان داریم. اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی که اسنپ زیر نظر آن فعالیت می‌کند در حال حاضر این امکان را فراهم کرده که افرادی که رابطه قراردادی با کارفرما ندارند بتوانند از بیمه‌های توافقی استفاده کنند. ولی این پایان کار نیست و قطعا باید کارهای بیشتری انجام شود و در این زمینه ‌نیاز به تدوین، تصویب و اجرایی قوانین جدیدی وجود دارد.»

خلج ارائه سرویس‌های متنوع در پلتفرم اسنپ را از جمله خدماتی دانست که این مجموعه به مسافران که گروه دیگری از ذی‌نفعان اسنپ هستند، ارائه کرده است. او آینده پلتفرم اسنپ را اینگونه توصیف کرد که هر کسی که ایده‌ای دارد برای ارایه خدمت خود بتواند از آن استفاده کند. او با اشاره به اسنپ‌دکتر که آخرین خدمتی است که به سوپر‌اپ اسنپ اضافه شده است بر جذب ایده‌های دیگر در این سوپراپ تأکید کرد.

تعامل بیشتر با اکوسستم استارتاپی در دستورالعمل اسنپ

مدیرعامل اسنپ با بیان اینکه این مجموعه عضوی از اکوسیسم استارتاپی ایران است، گفت: «نیاز است که با شرکت‌های همکار که منافع مشترک با آن‌ها داریم تعامل بیشتری کنیم. به خصوص امیدواریم از طریق اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی که کارگروه شرکت‌های حمل و نقل اینترنی ذیل آن فعالیت می‌کند، بتوانیم دستاوردهای خوبی در زمینه تعامل با بازیگران این حوزه داشته باشیم. این تعاملات تاکنون نیز وجود داشته است و از همین طریق در آینده نزدیک خبرهای بسیار خوبی را در زمینه معافیت ‌از مالیات برارزش افزوده به شما خواهیم داد.»

برنامه‌ای برای ورود به بازار بورس در سال جاری نداریم

خلج در رابطه با ورود اسنپ به بازار سرمایه گفت: «در سال جاری برنامه‌ای برای ورود به بورس نداریم ولی در حال رصد این موضوع هستیم و مزایا و معایب احتمالی ورود به بورس را مطالعه می‌کنیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با انتقادات وارد به اسنپ مبنی بر انحصارگرایی و قیمت‌شکنی، گفت: «آنچه به عنوان مزایای رقایتی وجود دارد و تلاشی که در این حوزه از سوی اسنپ برای گزفتن سهم بیشتری از بازار انجام می شود باید از انحصار تفکیک شود. بدست آوردن سهم از بازار طبیعی است و همه انجام می دهند و من بحث انحصار قبول ندارم.

خلج که از بدنه ایرانسل که از سهامداران اسنپ است وارد این مجموعه شده و مدیریت ان را برعهده گرفته در رابطه با همکاری‌های پیش‌روی اسنپ و ایرانسل، گفت: «صرف نظر از بحث‌سهامداری ایرانسل دراسنپ، به دنبال همکاری با بازیگرهای قوی هستیم. جای کار بسیار زیاد است و ‌می‌توان با همه شرکت‌های همکاری داشت و به طور خاص با ایرانسل ‌هم دنبال تعامل هستیم.»

مدیرعامل اسنپ در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در رابطه با اقداماتی که قرار است برای رانندگان اسنپ در حوزه بیمه صورت گیرد، گفت: «برای رسیدگی به مسائل حوزه تأمین اجتماعی کمیته‌ای در اسنپ تشکیل شده است که از هفته آینده جلسات خود را با بیمه‌‎های مختلف شروع می‌کند. همچنین با تشکیل این کمیته به دنبال برگزاری جلسات و مذاکره با تامین اجتماعی هستیم.»

خلج همچنین در رابطه با تأثیر شیوع کرونا بر اسنپ، گفت: «شیوع کرونا سبب کاهش سفرهای اسنپ شد ولی در حال حاضر شرایط تقریبا به قبل از کرونا برگشته است. در مواجهه با بحران کرونا سعی کردیم کسب‌وکار را با شرایط به وجود آمده منطبق کنیم و با مدیریت هزینه کاهش درامد را مدیریت کنیم.

خلج با بیان اینکه اسنپ در حال حاضر در ۱۴۷ شهر ایران فعال است، گفت: «ظرفیت‌های بزرگی برای توسعه جغرافیایی و توسعه محصول در اسنپ وجود دارد. زمانی که بخش خصوصی به ارائه خدماتی که عموما از سوی دولت‌ها ارائه می‌شوند ورود می‌کند، امکان فرامرزی شدن آن خدمات نیز وجود دارد و صادرات این محصول به کشورهای دیگر دور از ذهن نیست.»

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *