بانک اطلاعاتی برای صنعت بازی‌های ویدئویی ایران راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹

اینکه در این بانک اطلاعاتی آرشیوی از بازی‌های ایرانی جمع وجور شده باشد، حتما برای فعالان حرفه‌ای صنعت بازی در کشور از دانشجویان گرفته تا سرمایه گذاران و گیمرها خبر خوب و جالب توجهی خواهد بود.

به گزارش وبنا اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی بازی‌های ویدئویی ایران خبر می‌دهد. بنیاد این روزها در تدارک آماده سازی بانک اطلاعات بازی‌های ویدئویی کشور با رویکرد خدمات‌رسانی به گروه‌های بازی‌سازاست. با تهیه این بانک اطلاعاتی فعالیت‌های ۱۲ ساله بنیاد در حوزه جمع‌آوری تجربیات، مستندسازی می‌شود.


به گفته عقیل منصوری معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با شروع این مستندسازی و در مرحله نخست آن مستندات مربوط به مجوزهای صادر شده، بازی‌های تولید شده و بومی سازی شده به صورت یکپارچه آرشیو می‌شود.

اینکه بانک اطلاعات صنعت بازی‌های ویدئویی کشور برای چه گروه‌هایی قابل استفاده خواهد بود، سوالی است که منصوری در پاسخ به آن گفت: «این مستندات به زودی در اختیار دانشجویان و فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت».

معاون نظارت بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین گفت: «رویکرد مدیریت دانش و ارائه خدمات علمی – مهارتی به گروه‌ها و فعالان صنعت بازی یکی از راهبردهای قطعی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ارتقاء کمی و کیفی این صنعت خلاق است. به همین منظور گام اول برای ارائه چنین حمایتی در بنیاد، جمع آوری مستندات و تحکیم مالیات معنوی صاحبان ایده است».

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *