رویداد؛

 برگزاری دومین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات ویژه دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹

دومین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت آموزش‌و پرورش برای کودکان و نوجوانان سراسر کشور به‌صورت آنلاین و رایگان به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

این رویداد باهدف آموزش دانش آموزان برگزار می‌شود و کودکان و نوجوانان بین رده سنی ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند  با هر سطحی از دانش برنامه‌نویسی دریکی از پنج  دوره‌های آموزشی  شامل آشنایی با پیاده‌سازی وب‌سایت استاتیک، آشنایی با پیاده‌سازی وب‌سایت بر پایه ورد پرس، سلسله دوره‌های آشنایی با علوم داده، برنامه‌نویسی پایتون و همچنین برنامه‌نویسی اسکرچ شرکت کنند.

گفتنی است، سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت آموزش‌وپرورش، سلسله رویدادهای آموزشی را باهدف آموزش دانش آموزان در مناطق کمتر برخوردار برگزار کرده است و تاکنون ۳ هزار دانش‌آموز کودک و نوجوان  در سراسر کشور در ۲ محور کارآفرینی بر بستر فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی آموزش‌دیده‌اند.


شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، تجربه آموزش آنلاین را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش‌وپرورش به همراه داشت که از رهگذر این تجربه مقرر شد این آموزش‌ها از حالت رویداد خارج و به بستر مدرسه دائمی فناوری اطلاعات تبدیل شود و در همین راستا مدرسه دائمی فناوری اطلاعات تینو تک در مرکز نوآورانه کودک و نوجوان موزه ارتباطات راه‌اندازی می‌شود و کودکان و نوجوانان به مدت یک ماه به‌صورت آنلاین در این مرکز دوره‌های آموزش را طی می‌کنند.

یادآور می‌شود، اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با تأکید بر برنامه‌نویسی پروژه محور ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه در شهریورماه سال گذشته برگزار شد.

منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *