رویداد جذب سرمایه در حوزه IT و ICT در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی کارن کراد این رویداد از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۹۹/۴/۹ در سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور ۶ استارتاپ حوزه IT و ICT و مجموع  ۲۲۰ نفر از سرمایه گذاران و شرکت کنندگان حضوری و مجازی برگزار شد و کارن کراد به عنوان کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزار کننده این رویداد بود.
در این رویداد دکتر علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه امکان جذب سرمایه از طرح‌های فناورانه استارتاپ‌ها وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به دستاوردهایی که در این رویدادها به دست آمده، این فضا فرصت مناسبی برای استارتاپ‌ها است؛ از این رو از تیم‌های فناور درخواست می‌شود که مشارکت در این رویدادها را جدی بگیرند چرا که احتمال جذب سرمایه‌گذار در طرح‌های آنها بالا است. معضل اصلی اکوسیستم نوآوری، پول و تامین مالی نیست، با این حال صندوق نوآوری در صورت ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی، آمادگی لازم را برای حمایت حداکثری از فناوران جوان دارد. معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: از اهداف و مزیت‌های اصلی این رویداد آمادگی همراهی و کمک صندوق نوآوری و شکوفایی به سرمایه گذاران و استارتاپ‌ها و با ضرایب ۴ برابری خواهد بود، به طورکلی این موضوع به جذب منابع مالی استارتاپ‌ها کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای استارتاپ‌ها و سرمایه گذاران باشد تا به اهداف خود برسند.

او در پایان در مورد نتایج حاصل از برگزاری این رویدادها به افزایش آمار سرمایه گذاری در استارتاپ‌های ارائه شده در رویدادهای گذشته اشاره کرد و گفت: طی دو رویداد گذشته از ۱۲ تیم استارتاپی، ۶ تیم تقریبا در فرآیند جذب سرمایه و مذاکره هستند و خوشبختانه میزان آمار جذب سرمایه‌گذاری ۵۰ درصد بوده است. صندوق نوآوری نیز تلاش می‌کند که در دوره حیاتی چرخه عمر استارتاپ‌ها در سود و زیان و ریسک‌ آن‌ها شریک شود تا این تیم‌ها به سرعت بتوانند فرآیندهای تولید محصول خود را طی کنند. در ادامه این رویداد ۶ استارت‌آپ حوزه ICT و IT ویژگی‌های محصول و مدل کسب و کار و نیازهای سرمایه‌گذاری خود را به سرمایه‌گذاران حاضر و آنلاین رویداد ارائه کردند.
اولین استارتاپ، استارتاپ «بهروب» بود که ضمن تشریح ویژگی‌های سامانه مدیریت پسماند، نیاز سرمایه‌گذاری خود را در این بخش ارائه کرد. از جمله ویژگی‌های سامانه و استارتاپ بهروب می‌توان به رشد سریع به دلیل عدم وابستگی به لجستیک، ایجاد همزیستی و همکاری با پیمانکار هر شهر، استفاده شهروندان از اقامتگاه گردشگری، پرداخت‌های متنوع نقدی یا اعتباری و استفاده از خدمات فروشگاهی از طریق کیف پول اشاره کرد. سرمایه مورد نیاز این استارتاپ برای سامانه مدیریت پسماند ۱.۶ میلیارد تومان برای بحث بازاریابی، پرداخت حقوق و ۳۰ درصد عملیاتی کار است. طی گذشت ۱۰ روز از فعالیت این استارتاپ، ۳۰۳ مشترک به سامانه متصل شده‌اند و از این تعداد ۱۱۰ مشترک اقدام به جمع‌آوری زباله کرده‌اند.

استارتاپ «ست پلت» نیز استارتاپ دیگری بود که ویژگی‌های پلتفرم خود را در زمینه افزایش بهره‌وری مزارع تشریح و نیاز سرمایه‌گذاری‌اش را در این بخش ارائه کرد. این محصول برای ارائه تحلیل‌های ماهواره‌ای برای رونق بخش کشاورزی طراحی شده است. مدل کسب و کار این استارتاپ، فروش حق اشتراک ۴ هزار تومانی برای هر هکتار و سالانه ۳۰ هزار تومان و عقد قرارداد با شرکت‌ها و زمین‌داران بزرگ است. میزان سرمایه مورد درخواست این استارتاپ، یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان برای بازاریابی و تامین نیروی انسانی فنی و اجرایی اعلام شده است. مزیت رقابتی این پلتفرم نسبت به نمونه‌های داخلی، قابلیت شخصی‌سازی خدمات و آنالیز کل کشور و ارائه گزارش به کشاورز و زمین‌دار در کمتر از یک دقیقه است.


استارتاپ «داروچی» استارتاپ دیگری بود که ضمن تشریح ویژگی‌های این محصول به صورت وبیناری از یزد، نیاز سرمایه‌گذاری‌ خود را ۷۰۰ میلیون تومان برای سامانه هوشمند یادآوری زمان مصرف دارو اعلام کرد. خدمات این سامانه علاوه بر یادآوری مصرف دارو، همکاری با داروخانه‌ها، خدمات دیابت هوشمند و مشاوره دارویی است. ۵۰ درصد سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ برای توسعه محصول، ۲۵ درصد برای توسعه بازار و ۲۵ درصد نیز برای هزینه‌های جاری صرف خواهد شد. میزان نصب اپلیکیشن داروچی از اواخر سال گذشته تاکنون ۱۲۰۰ نصب بوده که از این تعداد ۹۵۰ کاربر از آن استفاده کرده و در آن فعال هستند.

استارتاپ «بیگ پرو» استارتاپ دیگری بود که در رویداد جذب سرمایه حوزهICT و IT، ضمن تشریح ویژگی‌های این سامانه، تقاضای سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون تومانی برای سامانه تحلیل داده‌های حجیم را اعلام کرد. خدمات سامانه تحت وب «بیگ پرو» برای تحلیل داده و مدل‌سازی، هوش مصنوعی، واسط‌های نرم‌افزاری عارضه‌یابی و ارزیابی ارائه شده است و این استارتاپ در زمینه ساده‌سازی ابزارهای علم داده و آینده‌پژوهی فعالیت می‌کند. مشتریان این سامانه، پژوهشگران، مراکز پژوهشی، شرکت‌های نرم‌افزاری، کسب و کارهای کوچک و سازمان‌های دولتی هستند. ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی این محصول را شتاب دهنده تامین خواهد کرد و ۶۰۰ میلیون دیگر از منابع دیگر تقاضا شد. این سرمایه صرف تبلیغات، حقوق کارکنان، هزینه‌های جاری و هزینه‌های راه‌اندازی خواهد شد.

استارتاپ بعدی «دکتر مایکو» بود که نیازهای سرمایه گذاری خود را در رویداد جذب سرمایه حوزه ICT و IT ارائه کرد. خدماتی که استارتاپ دکتز مایکو با اپلیکیشن «دکتر مایکو» ارائه می‌کند در زمینه تسهیل ارتباط بین پزشک و بیمار، ایجاد قدرت انتخاب پزشک برای بیماران و تجزیه و تحلیل کلان داده‌های سلامت است. سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ برای سه سال آتی ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است و سهم دکتر مایکو از بازار ۲.۵ درصد خواهد بود. مشتریان این اپلیکیشن پزشکان، روانپزشکان، مشاوران و جمعیت مامایی کشور هستند. در ۶ ماه گذشته ۴۵۰ پزشک و مشاور و ماما به سامانه اضافه شده‌اند و حدود ۵۰ هزار نوبت حضوری و تصویری ثبت شده در این سامانه وجود دارد.

آخرین استارتاپ، «تی‌رافا» بود که ضمن تشریح ویژگی‌های این اپلیکیشن، نیاز سرمایه‌گذاری‌‌ خود را ۷۵۰ میلیون تومان برای مدیریت تردد پرسنل در بستر تلفن همراه اعلام کرد. این استارتاپ محصول خود را در زمینه مدیریت تردد پرسنل مبتنی بر موقعیت مکانی و تشخیص سه بعدی چهره ارائه کرده است. مدل درآمدی این سیستم حق عضویت سالانه، فروش سالیانه و اعطای امتیاز نمایندگی است. این سامانه سال گذشته ۲۰ میلیون تومان فروش داشته و با توجه به نیاز مشتریان اصلاحات و تغییراتی در اپلیکیشن انجام شده است.
در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای روم به طرح سوالاتشان از استارتاپ‌ها پرداختند. همچنین در این رویداد با ایجاد فضای نمایشگاهی و اختصاص یک میز برای هر استارتاپ، این امکان وجود داشت که برای آشنایی بیشتر سرمایه گذاران با استارتاپ‌ها و کسب اطلاعات کامل‌تر از نحوه عملکرد استارتاپ‌ها، بعد از رویداد در هر میز به گفتگو و پرسش و پاسخ بپردازند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *