آیین نامه توسعه نرم افزار در شورای عالی صادرات بررسی می شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹

آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور امروز در شورای عالی صادرات بررسی می شود.

به گزارش وبنا به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی، شورای عالی صادرات امروز دوم تیرماه ۹۹ به بررسی آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور می پردازد.

این آیین نامه به پییشنهاد کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان توسعه تجارت و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است.


آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور در راستای قانونمندتر شدن صادرات فناوری اطلاعات و حمایت از صادرکنندگان این حوزه در خردادماه سال گذشته در کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات در محل سازمان توسعه تجارت به تصویب رسید و قرار است امروز در شورای عالی صادرات مورد بررسی قرار گیرد.

آیین نامه مذکور دارای ۱۵ ماده است. برخی از این مفاد، وظایفی را بر عهده متولیان تجاری، اقتصادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور می گذارد.

بر اساس مواد آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران از جمله نهادهایی هستند که در راستای تحقق اهداف این آیین نامه وظایفی را عهده دار خواهند شد.

همچنین  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه، سازمان تامین اجتماعی، صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق های غیردولتی توسعه صادرات به همراه شرکت های بیمه ایرانی و صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه از دیگر نهادهایی هستند که بر اساس آیین نامه مذکور موظف به همکاری در جهت تحقق اهداف آن هستند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *