نماینده زنجان در مجلس؛ سهامداران خارجی اسنپ و دیجی کالا مشکلات امنیتی ایجاد خواهند کرد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: سهامداران دیجی کالا و اسنپ کشورهای خارجی هستند که این مساله می تواند برای کشور مشکلات امنیتی در پی داشته باشد.

سیدعلی طاهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره مسائل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه ایرادات فنی در حوزه مخابرات و ارتباطات کشور بسیار زیاد است؛ باید مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه آمار مکالمه های موفق تلفنی ۵۳ درصد است که بسیار پایین است،افزود: علاوه بر این ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاها صرفا ۱۸ درصد است که این نشان می دهد سیاست خوبی در وزارت ارتباطات در این راستا اتخاذ نشده است.


نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی شبکه مجازی اینستاگرام جولان می دهد و شبکه های داخلی خودمان توان مقابله با آن را ندارند و علاوه بر این سهامداری دیجی کالا و اسنپ در دست کشورهای خارجی است و این مساله قطعا برای ما مشکلات امنیتی در پی خواهد داشت.

طاهری گفت: جای تاسف دارد که هنوز شبکه ملی اطلاعات کامل نشده و این مساله خسارت های زیادی را ایجاد کرده است و علاوه بر این مساله دولت الکترونیک هم باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

بابایی: سهم اشتغالزایی در فضای مجازی باید ارتقا یابد

علی بابایی در ادامه جلسه، گفت: سوال بنده از وزیر ارتباطات آن است که در یک سال باقی مانده از عمر دولت، این وزارتخانه چه سیاست هایی برای مدیریت فضای مجازی دارد؟

وی بیان کرد: اینکه صرفا لباس جوانگرایی بپوشیم قابل قبول نیست و انتظار این است که در فضای مجازی شرایط اشتغال برای جوانان فراهم شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود سهم اشتغالزایی در فضای مجازی از تولید ناخالص ملی ۳۰ درصد باشد در حالی که صرفا ۶ درصد است و باید از فضای مجازی برای توسعه اشتغال استفاده شود.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *