فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم در ابتدای صحبتهای خود از رشد ۶۲ درصدی درآمد شرکت اصلی، رشد ۱۸ درصدی مشتریان و رشد ۷۵ درصدی سود در سال ۹۸ خبر داد و گفت: « با وجود شرایط سال ۹۸ عملکرد بسیار موفقی داشتیم. سال ۹۸ موفقتر از سال ۹۷ بودیم و این مسیری است که همکاران سیستم همواره در این سالها دنبال میکند.» به گفتهی فولادی تعداد مشتریان همکاران سیستم از مرز ۶۱۰۰۰ مشتری عبور کرده است.
مرور عملکرد مالی شرکت
فولادی با پرداختن به جزییات عملکرد مالی همکاران سیستم در سال ۹۸ با اشاره به سهم بازار همکاران سیستم در صنایع مختلف از رشد مشتریان شرکت در صنایع پتروشیمی، غذایی و قطعهسازی نسبت به سال گذشته خبر داد. او همچنین با استناد به آخرین گزارش سازمان مدیریت صنعتی درباره ۵۰۰ شرکت برتر ایران؛ گفت: «هماکنون بیش از ۶۵ درصد از شرکتهای حاضر در بورس و فرابورس از راهکارهای همکاران سیستم استفاده میکنند.»
فولادی سپس به راهکاران ابری؛ یکی از خطوط اصلی و استراتژیک همکاران سیستم اشاره کرد و گفت: «این راهکار مبتنی بر رایانش ابری با استقبال قابلتوجهی از بازار روبهرو است و در سال گذشته درآمد ما از محل فروش این نرمافزار ۲۸۸ درصد رشد داشته است.»
مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه به شرح دستاوردهای یکی از شرکتهای استراتژیک همکاران سیستم؛ سپیدار سیستم آسیا پرداخت و از برنامهی این شرکت برای عرضهی نرمافزارهایش بر بستر ابر خبر داد که به گفتهی او این کار یک تجربهی کاربری متفاوت و فضایی جدید در کسبوکار ایجاد خواهد کرد. وی افزود: «سپیدار با برند خوشنام و متعبری که در بازار ایجاد کرده است؛ همچنان روند رشد صعودی را طی میکند و آیندهی درخشانی پیش روی این شرکت است. مایلم این خبر خوش را هم اعلام کنم که سپیدار بهزودی وارد بورس میشود.» به گفتهی فولادی سپیدار افزونبر رشد شاخصهای فروش و جذب مشتری؛ سال گذشته سیستمهای مدیریت تردد و پخش خود را به همراه امکانات موبایل به بازار عرضه کرده است.
فولادی در تشریح دستاوردهای شرکت در زمینهی راهکارهای مبتنی بر رایانش ابری گفت: « یکی از مزیتهای مهم این راهکارها کاهش هزینههای تامین و نگهداشت سختافزار است که در شرایط کنونی پرداخت این هزینهها نسبت به گذشته سختتر هم شده است. انتظار داریم این راهکارها بتوانند ارزش زیادی برای مشتریان ایجاد کنند.»
به گفتهی فولادی در سال ۹۸ تعداد مشتریان مشتریان راهکاران ابری با رشد دو برابری به به ۷۰۰ مشتری رسیده است. راهکاران ابری امروز ۳۰۰۰ کاربر دارد که در هرزمان و از هر نقطهای، میتوانند به سیستم وصل شوند. امروز از هر دو مشتری جدیدی که به همکاران سیستم اضافه میشود، یک مشتری راهکاران ابری را انتخاب میکند که نرمافزاری امن، بهصرفه و پایدار است.
تاسیس شرکت ابرآمد و معرفی خدمات آن محور دیگر صحبتهای مدیرعامل همکاران سیستم بود. فرید فولادی در صحبتهای خود با سهامداران، با اشاره به تاسیس شرکت «ابرآمد» در سهماههی سوم سال ۹۸ گفت: « ابرآمد عرضهکنندهی خدمات جدید در بخشهای زیرساختهای ابری است. «بستهی دورکاری» اولین محصولی است که این شرکت در شرایط بیماری کووید-۱۹ به بازار عرضه کرد. این بسته شامل مجموعهای از ابزارهای ضروری برای ایجاد یک ساختار دورکار مبتنی بر رایانش ابری است.»
فرید فولادی در ادامه به افزایش توان پاسخگویی محصولی همکاران سیستم به کمک ابزار فرایار راهکاران اشاره کرد و گفت: « در سال گذشته به نیاز بیش از ۲۸۰ مشتری پاسخ دادهایم و بستری به نام «بازار» هم طراحی کردهایم که به زودی آن را برای عموم رونمایی میکنیم. در این بستر شرکتهایIT دیگر هم میتوانند نرمافزار تولید کنند و آن را به راهکاران اضافه کنند.»
مدیرعامل همکاران سیستم با اشاره به رشد ۶۶ درصدی مشتریان راهکاران؛ ERP بومی شرکت، از رسیدن به مرز ۴۹۰۰ مشتری و و ۱۲۵۰۰۰ کاربر خبر داد. بیش از ۶۰۰ شرکت از مشتریان همکاران سیستم هم سیستمهایشان را به راهکاران ارتقاء دادهاند.
فولادی در ادامه به تشریح ارزشآفرینی راهکاران در بازارهای تخصصی و صنایع مختلف پرداخت. او در این زمینه گفت: «با سهم بازار ۶۵ درصدی و تجربهی موفقی که در صنعت پتروشیمی به دست آوردیم؛ تمرکز بر صنایع پخش، خردهفروشی و سیمان را به شکل تخصصیتر دنبال کردیم. برای نمونه در صنعت پخش که از سه سال پیش در آن متمرکز هستیم، موفق شدیم بیش از ۱۳۰ مشتری جذب کنیم. سال گذشته راهکار جدیدی به نام «فرسان» را عرضه کردیم که در واقع یک پل ارتباطی بین فروشگاهها و شرکتهای پخش است و با سیستمهای پخش راهکاران یکپارچه است. سال گذشته راهکار خردهفروشی ما با استقبال بازار روبهرو شد؛ چون به مجموعهای از فرایندها از خرید محصول تا فروش و پخش پاسخ دادیم. در سال ۹۹ این راهکار را بر بستر ابر عرضه خواهیم کرد.»
عرضهی راهکاران بخش عمومی
مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه صحبتهای خود از عرضهی «راهکاران بخش عمومی» برای شرکتها و سازمانهای دولتی خبر داد و افزود: «مزیت مهم این راهکار این است که به سازمانهای دولتی کمک میکند تا فرایندهایشان را به شکل متمرکز مدیریت کنند. در پایان سال ۹۹ همهی آنچه سازمانهای دولتی در بکآفیس به آن نیاز دارند را در سبد محصولیمان خواهیم داشت.»
فولادی در بخش دیگری از صحبتهای خود به رویکرد ایجاد شبکهی شرکای استراتژیک با هدف پوشش گستردهتر بازار و پاسخگویی کاملتر به نیازهای مشتریان اشاره کرد. به گفتهی فولادی در این راستا در سال گذشته، علاوه بر شراکت در تاسیس شرکت ابرآمد، همکاران سیستم ۴ شرکت استانی به نام همپیمان تاسیس کرده است. شرکتهای همپیمان شریک تجاری همکاران سیستم هستند و با بازارگشایی پرقدرتتر در استانها میتوانند شبکهی خدمترسانی همکاران سیستم را گسترش دهند.»
فولادی در این زمینه افزود: «سال گذشته با در اختیار گرفتن بخشی از سهام شرکت سرونو، نرم افزار CRM را به سبد محصولاتمان اضافه کردیم.»
بهروزآوری تکنولوژی محصولات
مدیرعامل همکاران سیستم گفت یکی از اهداف و نقاط تمرکز همکاران سیستم در سال ۹۹ ارتقای تکنولوژی محصولات است. به کمک یک تیم متخصص در ششماهه دوم سال ۹۸ زیرساختهای شرکت را برای این کار آماده کردیم و ظرف امسال و سال آینده، محصولاتمان را به زیرساخت جدید انتقال میدهیم. این تغییر تجربهی متفاوتی را برای مشتریان و کاربران سیستمهایمان ایجاد خواهد کرد. این تکنولوژیها مسیر توسعهی محصولاتمان را در راستای روندهای روز دنیا مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باز خواهد کرد.