استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق مسکونی تسهیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

بسته خدمتی استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مناطق مسکونی از جمله تسهیلاتی است که بر اساس توافق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد، با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، شرایط این بسته خدمتی تسهیل شده است.

شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی، کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان، کلیه شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و خلاق تاثیر منفی گذاشته است.

این کسب و کارهای مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا زمان تصویب لایحه «هدایت و حمایت از زیست بوم نوآوری شهری» در شورای شهر تهران مجاز به استقرار در اماکن با کاربری مسکونی شهر تهران هستند.

این فعالان از تسهیلات بند ۴۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، به شرط عدم ایجاد مزاحمت برای سایر ساکنان مستقر در ساختمان بهره مند خواهند شد.


بسته خدمتی استقرار شرکت‌های دانش بنیان بر اساس راهبردهای اقتصاد مقاومتی تصویب شده است. بر اساس تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران، شرایط استفاده از تسهیلات استقرار دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی سطح شهر تهران در اختیار این شرکت ها قرار می‌گیرد. شرکت‌های دانش بنیانی که از شرایط لازم برای بهره مندی از این بسته خدمتی برخوردار هستند از سوی معاونت علمی و فناوری معرفی می شوند تا در پهنه‌های مختلف شهری تعیین شده مستقر شوند.

نداشتن شاکی خصوصی در موضوع استقرار یا آراء کمیسیون‌‌های ماده صد  از جمله شرایطی است که در مسئله صدور مجوز استقرار موثر است.

شرکت‌های متقاضی باید توجه داشته باشند که بر اساس این تفاهم‌نامه، کاربری ساختمان تغییر نخواهد کرد و صرفاً به شرکت اجازه ادامه فعالیت در اماکن مسکونی داده خواهد شد.

سقف استفاده شرکت‌های دانش بنیان از این خدمت ۲۵۰ متر مربع است. پس از بررسی اولیه تقاضای شرکت توسط معاونت علمی و فناوری، نامه‌ای حاوی اطلاعات مکانی شرکت به شهرداری منطقه مربوطه ارسال خواهد شد و ارزیابی اصلی توسط شهرداری منطقه صورت خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی مرکز شرکت‌های دانش بنیان به آدرس http://daneshbonyan.isti.ir/  مراجعه کنند.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *