معرفی اپلیکیشن؛

مطالعه و آموزش در حوزه نجوم با آوا استار

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

آوا استر در زمینه نجوم فعالیت می‌کند.

آوا استار مکانی مجازی است که به اعضای خود امکان تبادل نظر و مباحثه درباره کلیه موضوعات مرتبط با علم نجوم را می دهد. هم اکنون، پس از گذشت ۱۰ سال از فعالیت فروم آوا استار، گردآوری مطالب علمی توسط اعضای پر تلاش و علاقمندان، موجب ایجاد گسترده ترین منبع مطالعاتی در زمینه نجوم در فضای مجازی شده است.

اپلیکیشن و مجله آوا استار


مجله الکترونیک آوا استار از مهر ۱۳۹۷شروع به انتشار کرد. مطالب این مجله همچون فروم آوا استار توسط تیم تحریریه متشکل از منجمان آماتور باسابقه، مدرسان نجوم، دارندگان مدال المپیاد نجوم، مترجمان، گویندگان و تدوینگران حرفه‌ای تهیه و تنظیم می‌شود.

دوره‌های آموزشی

مرکز نجوم آوا استار در راستای ایجاد فضای آموزشی مناسب برای تمامی علاقه‌مندان به نجوم اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در شاخه‌های نجوم مقدماتی، نجوم پیشرفته، نجوم رصدی، عکاسی نجومی و… می‌کند. در طراحی آموزشی این دوره‌های ترمیک فصلی، علاقمندان از سطح مبانی و به صورت پایه‌ با مفاهیم اصلی نجوم آشنا خواهند شد و پس از سپری کردن دوره‌های مبانی نجوم ۱ و مبانی نجوم ۲ ، می‌توانند دوره‌های پیشرفته موضوعی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. مدرسان این دوره‌ها نیز گروهی از کارشناسان آوااستار هستند.

مدرسه المپیاد نجوم آوا استار

مدرسه آنلاین المپیاد نجوم آوااستار با هدف برگزاری کلاس،مشاوره،آزمون و هر آنچه برای موفقیت در المپیاد نجوم لازم است با کمترین هزینه برای دانش‌آموزان شکل گرفته است. امید است تا از این طریق دانش آموزان همه‌ی مناطق کشور که دسترسی مناسبی به امکانات آموزشی ندارند بتوانند وارد این مسیر شوند و با کمک هم بتوانیم عدالت آموزشی را در این حوزه در سطح کشور برقرار کنیم.

گشت‌های رصدی

شب‌های رصدی بخش جدایی ناپذیری از دنیای نجوم آماتوری است. مرکز نجوم آوا استار در راستای فراهم کردن شرایطی مناسب و ایمن برای رصدگران آسمان شب، گشت‌های رصدی متعددی را در تاریک ترین آسمان‌های ایران برگزار می‌کند. در طی ده سال گذشته و با برگزاری بیش از ۵۰ گشت رصدی، مرکز نجوم آوا استار به یکی از با تجربه ترین و تخصصی ترین مراکز برگزاری تورهای علمی-آموزشی نجوم بدل گشته است.

رقابت استارکاپ

رقابت نجومی استارکاپ، نخستین رقابت چندگانه منجمان آماتور در ایران است که در طی آن همه توانایی‌های علمی و عملی منجمان آماتور سنجیده می‌شود و در نهایت افرادی که در مجموع همه راحل بالاترین امتیازات را کسب کنند به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد. رقابت استارکاپ در سال ۱۳۹۴ با هدف بالا بردن سطح دانش و مهارت منجمان آماتور، ایجاد فضای آموزشی برابر برای همه منجمان از سراسر ایران و گردهم آیی منجمان و تجربه رصدی هیجان انگیز زیر آسمانی تاریک در قلب پارک ملی کویر ایران برگزار شد و اکنون پس از برگزاری ۴ رقابت موفق در آستانه پنجمین رقابت استارکاپ هستیم. مرکز نجوم آوا استار در پی موفقیت این رقابت و استقبال بی نظیر منجمان تصمیم بر آن دارد که پنجمین دوره رقابت استارکاپ را به صورت بین المللی و با حضور منجمین سراسر دنیا برگزار کند. استارکاپ در ۳ بخش رقابت اصلی، آموزش و رقابت عکاسی برگزار می‌شود.

فروشگاه محصولات نجومی

مرکز نجوم آوااستار در راستای پوشش ضعف عدم دسترسی علاقمندان به ابزار های نجومی با کیفیت و قدرتمند و با تکیه بر امکانات بین المللی خود، اقدام به اخذ نمایندگی محصولات کمپانی سلسترون نمود. Celestron یکی از معتبرترین و نام آشنا ترین برند های تولید تلسکوپ، دوربین دوچشمی و به طور کلی اقلام اپتیکی در جهان است که امروزه بسیاری از منجمان در سراسر جهان از محصولات این شرکت استفاده می نمایند. طیف گسترده‌ای از به روزترین ابزار آلات نجومی، در بخش فروشگاهی آوا استار برای علاقه‌مندان به نجوم و رصد آسمان شب فراهم شده است.

مرکز نجوم آوااستار با بهره گیری از توانایی ها و نظرات ارزشمند مدیران و اعضای گرامی و با تکیه بر اشتیاق فراوان اعضا به فعالیت های علمی، با توسعه فعالیت های خود، طرح های علمی – آموزشی دیگری را نیز راه اندازی کرد که هرکدام به تنهایی می تواند بخشی از خلأهای موجود در جامعه نجومی کشور را برطرف نمایند.

برای دانلود اپلیکیشن آوا استار از کافه بازار کلیک کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *