گواهی مشترک ارزیابی امنیتی- پدافندی محصولات فتا صادر و اهداء شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

با همکاری سه جانبه سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرکز راهبردی افتا ریاست جمهوری ، سازمان پدافند غیر عامل آیین صدور گواهی مشترک ارزیابی امنیتی- پدافندی محصولات فتا برگزار شد.

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران: آیین صدور گواهی مشترک ارزیابی امنیتی- پدافندی محصولات فتا با حضور امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا جواهری رییس مرکز مدیریت راهبردی افتا، سردار باقری معاون فاوا سازمان پدافند  غیر عامل و خبرنگاران  در سازمان فناوری اطلاعات برگزار و گواهی‌نامه‌های ارزیابی امنیتی  پدافندی به هشت شرکت حوزه فناوری اعطاء شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امنیت را جزء لاینفک هر زیرساختی دانست و گفت: مداخله دولت در مجوزهای حوزه امنیت از ضرورت‌های این بخش است اما نوع مداخله به‌گونه‌ای باشد که موجب تسهیل و تسریع در فعالیت‌های کسب‌وکارها شود.


رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به‌ضرورت مداخله دولت در صدور مجوزهای حوزه امنیت گفت: عدم دخالت دولت و حاکمیت در مجوزهای امنیتی، حریم خصوصی و حقوق شهروندی را به مخاطره می‌اندازد اما تعیین میزان مداخله بسیار مهم و تأثیرگذار است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای صدور گواهی امنیت به پنج استراتژی اشاره کرد و گفت: استراتژی سطح صفر بدین معنا است که یک کسب‌وکار زمانی که فعالیت خود را آغاز می‌کند نیاز به اخذ گواهی‌نامه‌های متعدد ندارد اما زمانی که فعالیت کسب‌وکار و تعداد مخاطبان آن افزایش پیدا کرد، نیازمند اخذ گواهی‌نامه‌های امنیتی لازم بر اساس سطح فعالیت خود است.

وی در ادامه استراتژی استقلال حداکثری از دولت را دومین راهبرد در این حوزه برشمرد و افزود: به هر میزان مداخله دولت در امور صدور گواهی‌نامه کاهش یابد به همان میزان شفافیت و سلامت اداری افزایش می‌یابد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات  ایران یکپارچگی نهادی و یا هماهنگی نهادی را سومین استراتژی پیش رو عنوان کرد و گفت: تقسیم‌کار ناکارآمد در نظام حکمرانی دولت موجب موازی کاری و کاهش بهره‌وری و افزایش هزینه‌ها می شود و امروزه در حوزه امنیت با مشکلاتی مواجه هستیم که نشانگر عدم وجود یکپارچگی نهادی در بدنه دولت است.

معاون وزیر ارتباطات تنوع در گواهی‌نامه‌ها برحسب نیازمندی و کارکرد شرکت‌ها و همچنین راهبرد کاهش هزینه‌های زمانی و مالی را از دیگر استراتژی‌های صدور گواهی‌نامه امنیت عنوان کرد و افزود: عدم رعایت این نکات موجب کاهش چابکی و بهره‌وری مناسب کسب‌وکارها می‌شود.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی مقررشده است که هزینه‌های صدور گواهی‌نامه‌های امنیتی شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب بسته‌های حمایتی و تشویقی به آنان اعطا شود و صندوق بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها را تقبل کرده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *