“دکتر ساینا” موفق به جذب سرمایه از “صندوق جسورانه ایده نوتک آشنا” شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

انجام آنلاین فعالیت‌های روزمره در این ایام برای همه ما تبدیل به یک دغدغه اساسی شده است. می‌توان اذعان کرد که تقریبا اکثریت قریب به اتفاق ما، قبل از شیوع ویروس کرونا تنها به جهت راحتی و سهولت به دنبال استفاده از خدمات آنلاین بودیم. اما حالا بخصوص در این روزها خدمات آنلاین علاوه بر راحتی، نقش جدی در حفظ سلامت ما نیز ایفا می‌کند.

یکی از خدماتی که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، سرویس مشاوره آنلاین پزشکی است.

دکتر ساینا برترین و اولین استارت‌آپ مطرح در حوزه مشاوره آنلاین پزشکی می‌باشد. استارت‌آپ دکتر ساینا از سال ۱۳۹۶ کار خود را در حوزه مشاوره پزشکی آغاز کرده و هم‌اکنون با بیش از ۵۵۰ پزشک متخصص در ۴۳ گرایش تخصصی آماده پاسخگویی به سوالات کاربران می باشد.


تا به امروز در دکترساینا بیش از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ مشاوره موفق صورت گرفته است، که این خود یک آمار بسیار بزرگ و جذاب در حوزه مشاوره آنلاین پزشکی کشور محسوب می‌شود. همچنین این استارت‌آپ در دوران کرونا رشد ۸ برابری را تجربه کرده است. نکته جالب توجه این است که علی‌رغم این رشد بالا رضایتمندی کاربران از عدد ۸٫۸ به عدد ۹٫۲ از ۱۰ افزایش داشته است و این خود یک موفقیت برای این استارت‌آپ به شمار می‌آید.

مهدی خدادادی مدیرعامل دکتر ساینا، تیم همدل و منسجم را مهمترین عامل موفقیت این استارت‌آپ می‌داند. تیم دکتر ساینا قبل از تجربه رشد جذاب اخیرش، یک تیم ۲۵ نفره بوده که امروز تبدیل به یک تیم ۵۲ نفره شده است.

وی افزود: “در سال ۹۶ و ۹۷ طی دو مرحله موفق شده بودیم از صندوق توسعه فناوری‌های نوین جذب سرمایه داشته باشیم و در پی آن به درآمد بیست برابری دست پیدا کردیم. همچنین در دی ماه سال ۹۸ موفق به جذب سرمایه از خانواده بزرگ اسمارتآپ شدیم”.

با توجه به رشد‌های سریع و جذاب اخیر دکتر ساینا یکی از سریع ترین جذب سرمایه‌های اکو سیستم، توسط صندوق جسورانه ایده نوتک آشنا در سال ۹۹ بر روی دکتر ساینا انجام شد.

لازم به ذکر است که بعد از جذب ۴ مرحله سرمایه گذاری بر روی این استارت آپ، همچنان ۶۰ درصد سهام در اختیار بنیانگذاران دکترساینا می باشد.

بنیان‌گذار دکترساینا در مصاحبه‌ای، توسعه محصول و یا تملک دیگر استارت‌آپ‌های حوزه سلامت و همچنین ورود به حوزه هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ را از مهمترین اهداف دکتر ساینا در سال ۹۹ عنوان کرد. خدادادی با بیان اینکه بخش پشتیبانی جزو یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی دکترساینا به حساب می آید گفت: “توسعه این بخش را در ماه‌های آینده برای تبدیل شدن به یک مرکز تماس ۲۴*۷ در برنامه‌های کوتاه مدت قرار گرفته است”.

رضا خانکی به عنوان مدیر صندوق جسورانه ایده نوتک آشنا بیان کرد: “یکی از رسالت‌های این صندوق سرمایه گذاری در حوزه سلامت است. علاقه مند بودیم که بر روی رهبر بازار این حوزه سرمایه گذاری کنیم. بعد از تحقیق و بررسی بر روی استارتاپ‌های این حوزه، به دکتر ساینا رسیدیم. آشنایی ما با دکتر ساینا از ۹۷ بوده است. در برخورد هر کس با دکتر ساینا اولین چیزی که بسیار چشمگیر است تیم بسیار خوب، منسجم و حرفه ای و با فرهنگ سازمانی غنی آن است.

خانکی افزود: علاوه بر سرمایه گذاری انجام شده بر روی دکترساینا به صورت نقد، مجموعه ی ظرفیت‌های هلدینگ سهم آشنا به عنوان یکی از بزرگترین مدیریت دارایی‌های کشور، با تمام توان در جهت تحقق اهداف بلند دکترساینا خواهد بود و اخبار خیلی خوبی به زودی در این حوزه منتتشر خواهد شد. در این راستا بسیار امیدواریم که دکترساینا با کمک این مجموعه طی ۳ سال آینده در بازار بورس ایران عرضه عمومی گردد.

با توجه به رشد اخیر دکتر ساینا و قرار گیری آن در پرتفولیو صندوق‌هایی نظیر؛ توسعه فناوری‌های نوین، اسمارت‌آپ ونچرز، ایده نوتک آشنا و با استفاده از دانش آنان امید است که این استارتاپ بتواند رشدهای جذاب‌تری را در سال ۱۳۹۹ تجربه و خود را به عنوان پیشتاز حوزه سلامت آنلاین معرفی کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *