گزارش نقشه و مسیریاب بلد از سرعت و شدت ترافیک در بزرگراه‌های تهران و ایران در سال 98؛

کاربران بلد به سمت غرب تهران و در بزرگراه مشهد سریع‌تر می‌رانند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

نقشه و مسیریاب بلد براساس اطلاعات بدست آمده از کاربران خود گزارشی از سرعت خودروها و شدت ترافیک معابر در سال ۹۸ منتشر کرده است.

آنطور که در این گزارش اعلام شده است بلد در طول دو سال فعالیت خود موفق شده بیش از ۴ میلیون کاربر جذب کند و به این استناد ادعا کرده پرنصب‌تارین نقشه و مسیریاب فارسی است. براساس این گزارش کاربران این نقشه و مسیریاب در سال ۹۸ بیش از ۴ میلیارد کیلومتر مسافت را طی کرده‌اند. همچنین آنطور که بلد اعلام کرده تاکنون بیش ۶۵۰ هزار مکان شهری مورد نیاز کاربران در این نقشه و مسیریاب بومی ثبت شده است.

در بخشی از این گزارش که به سرعت خودروها پرداخته شده، میانگین سرعت خودروها در کل کشور ۸۰.۱ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. میانگین سرعت در بزرگراه‌های مشهد، اصفهان، تهران و تبریز در سال ۹۸ به ترتیب ۶۳.۱، ۶۳.۲، ۴۸ و ۴۷ کیلومتر بر ساعت بوده که از سرعت بیشتر رانندگی کاربران در بزرگراه‌های مشهد و اصفهان حکایت دارد. همچنبن آنطور که داده‌های بلد نشان داده در قیاس سرعت رانندگی کاربران در روزها هفته، کاربران به ترتیب در روزهای جمعه و پنجشنبه با سرعت بیشتری نسبت به سایر روزها رانندگی می‌کنند.


در بخشی از این گزارش که داده‌های آن از مقایسه ۲۶ بزرگراه تهران که کاربران بلد در آنها بیشتر مسیریابی کرده‌اند بدست آمده، اعلام شده بزگراه‌های شهید همدانی، شهیدخرازی، شهید بابایی، شهید یاسینی، شهید فهمیده، شهید زین‌الدین، شهید باکری، فتح و شهید صیادشیرازی به ترتیب محل پرسرعت‌ترین رانندگی‌ها در شهر تهران در سال ۹۸ بوده‌اند. از سوی دیگر بزرگراه‌های آیت الله کاشانی، شهید سلیمانی (رسالت)، محمد علی جناح، آیت الله صدر، شهید نواب و آیت الله سعیدی به ترتیب در سال ۹۸ شاهد کندترین رانندگی‌ها بوده‌اند. برهمین اساس بلد اعلام کرده که شهروندان تهرانی در محورهایی که شرق و غرب شهر را به هم متصل می‌کنند سریع‌تر از محورهای شمالی-جنوبی رانندگی می‌کنند. میانگین سرعت رانندگی کاربران بلد به سمت غرب تهران با ۵۱.۵ بیشتر از رانندگی به سمت ۳ جهت دیگر تهران است.

براساس داده‌های بلد از رانندگی کاربرانش در ۲۵ بزرگراه کشور، میانگین سرعت رانندگی در بزرگراه کاشان-اصفهان، زنجان-قزوین، نایین-اردکان، تهران_قم به ترتیب با ۹۹.۵، ۹۶.۳۸، ۹۳.۶۵ و ۹۳.۵۳ از میانگین سرعت رانندگی در سایر بزرگراه‌های کشور بیشتر است. محور کرج-چالوس با میانگین سرعت ۴۴.۲۲ محل کندترین رانندگی کاربران بلد بوده است.

در بخش دیگری از گزارش بلد به موضوع شدت ترافیک در بزرگراه‌های تهران و ایران پرداخته شده که در تصاویر زیر قابل مشاهده است:

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *