بنیان‌گذار پونیشا از تأثیر مثبت شیوع کرونا بر فرلنسینگ در بلند مدت می‌گوید؛

تعداد پروژه‌های پونیشا در اردیبهشت ۹۹ رکورد شکست

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹

کرونا اگر چه از ابتدای اسفند ۹۸ کارمندان کسب‌وکارهای آنلاین را دور کار کرد ولی گروه بزرگی از افراد فعال در اکوسیستم استارتاپی از ابتدا دورکار بودند. افرای که در منازل خود یا پروژه‌های شرکت‌های مختلف را انجام می‌دادند و یا از اشخاص سفارش کار می‌گرفتند.

در طول ۳ ماهی که از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد وضعیت کسب‌وکارها توسط رسانه‌ها و نهادهای مختلف بررسی شده است. کسب‌وکارهایی که از یک‌سو برای اولین بار دورکاری را تجربه می‌کردند و با چالش پیش‌برد امورات خود و هماهنگ نگه‌داشتن تیم از راه دور مواجه بودند و از سوی دیگر خانه‌نشینی مردم فروششان را تحت‌تأثیر قرار داده بود. در این بین اما جای سوال است که شیوع کرونا چه تأثیری فریلنسرها داشته است؟

پونیشا، پلتفرمی برای انجام پروژه‌ها به طور فریلنس است و کارفرمایان را به فریلنسرها وصل می‌کند. داده‌های پونیشا اگر چه از بازار گرم فریلنسرها در زمان شیوع کرونا حکایت دارد اما نیما نورمحمدی، بنیانگذار پونیشا معتقد است که بالا رفتن تعداد پروژه‌های انجام شده در پونیشا در خلال شیوع کرونا مربوط به رشد ارگانیک این پلتفرم است.


بنیانگذار پونیشا از شکسته شدن تعداد پروژه‌های انجام شده در ماه در اردیبهشت ۹۹ خبر می‌دهد: «در اردیبهشت ۹۹ رکورد تعداد پروژه انجام شده در ماه را از ۹۱۸ به ۱۰۵۹ بهبود دادیم. مطمئن هستم در ماه های بعد این رکورد را بهتر خواهیم کرد.»

نیما نورمحمدی در رابطه با تاثیر کرونا بر فعالیت فریلنسر به وبنا می‌گوید: «از نظر من فعالیت فریلنسرها در قبل و بعد از شیوع کرونا از خیلی جهات تفاوتی نداشته است. فریلنسرها همچنان به زندگی و کار خود ادامه می‌دهند و بیشترین تاثیر کرونا روی شرکت‌ها بوده است چون با این چالش مواجه بودند که خودشان را با دورکاری تطبیق دهند. از نظر من تاثیر شیوع کرونا بر فریلنسینگ در طولانی مدت مثبت خواهد بود.»

نورمحمدی همچنین در رابطه با چگونگی تأثیر کرونا بر پونیشا توضیح می‌دهد: «شیوع کرونا تاثیری بر پونیشا نداشته است. ما در پونیشا بعد از عید رشد داشتیم ولی در مقایسه با رشد ارگانیک ما تغییر چشمگیری که بتوان گفت به دلیل شیوع کرونا است، مشاهده نکردم.»

بنیانگذار پونیشا ادامه می‌دهد: «ما هر سال بعد از عید رشد چشمگیری را نسبت ۳ ماه زمستان تجربه می‌کنیم و در حال حاضر در مقایسه با سال‌های قبل همه چیز ارگانیک است. با این حال همچنان اعتقاد دارم شروع دورکاری برای کسب‌وکارها در رشد پونیشا در طولانی مدت تاثیر خواهد گذاشت.»

نورمحمدی در پایان در رابطه با اقداماتی که پونیشا برای حفظ سلامتی اعضای تیم خود در برابر شیوع کرونا انجام داده است، می‌گوید: «قبل از شیوع کرونا تمام تیم ۱۴ نفره ما غیر از دو نفر دورکار بودند که از اسفند ۹۸ همه تیم بصورت دورکاری کار میکنند. اعضای تیم باید در خانه بمانند و غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *