سرمایه‌گذاری مشترک شرکت پرسال و یک سرمایه‌گذار فرشته در کشمون

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

کشمون راند جدیدی از سرمایه را از شرکت پرسال و یک سرمایه‌گذار فرشته دریافت کرد.

بنیان‌گذار کشمون در گفتگو با وبنا از جذب راند جدید سرمایه خود از شرکت پرسال و این سرمایه گذار فرشته خبر داد.

محمد قائم‌پناه در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در مورد برنامه کشمون برای هزینه‌ این سرمایه، گفت: «برنامه اول ما تقویت بخش صادرات کشمون است. با سرمایه دریافت شده و همچنین با پتانسیل‌ و نتورک سرمایه‌گذاران جدید کشمون به دنبال تقویت بخش صادرات کشمون هستیم.»


قائم‌پناه ادامه داد: «دومین برنامه کشمون پس از جذب این سرمایه تکمیل سبد محصولات کشمون است. پس از این محصولات کشاورزی بیشتری را از کشاورزان استان‌های مختلق در کشمون ارائه خواهیم کرد.»

بنیانگذار کشمون دغدغه‌های مشترک محیط زیستی را عامل نزدیک شدن کشمون و سرمایه‌گذاران جدید اعلام کرد و گفت: «مسئولیت اجتماعی هم در کشمون و هم در پرسال بسیار پررنگ است. از این رو دیدیم که انگار این دو مجموعه زاویه دید و مسیر مشترکی را طی می‌کنند و این اشتراکات در جذب این سرمایه نقش داشت. برای کشمون مهم است که کشاورز از فروش محصول خود سود بیشتری حاصل کند و این موضوع در انتخاب سرمایه‌گذار اهمیت دازد چون سرمایه‌گذار هم باید از این زاویه به کشمون و کشاورزان نگاه کند.»

فرزین فردیس که در کنار شرکت پرسال به صورت شخصی روی استارتاپ کشمون سرمایه‌گذاری کرده است به وبنا گفت: «کشمون در سال‌های گذشته با وجود پایین بودن سرمایه اولیه‌ای که جذب کرده بود توانست به واسطه ایده خوب و ممارست و پیگیری بنیانگذاران رشد خوبی داشته باشد. از سوی دیگر متوجه شدیم که بنیانگذاران کشمون ایده‌های بسیار خوبی برای توسعه کشمون دارند. برای نمونه کشمون قصد دارد برنامه صادرات را به طور جدی پی‌گیری کند.»

فردیس ادامه داد: «برای کمک به اجرای ایده‌های خوب کشمون تصمیم گرفتم در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کنم. این سرمایه‌گذاری صرفا مادی نیست بلکه برای دستیابی هر چه سریعتر به قله های موفقیت ترسیم شده جدید، استفاده از مشاوره های مدیریتی و امکانات و تجربه های صادراتی سرمایه گزاران نیز پیش بینی شده است.»

او در پایان در رابطه با میزان سرمایه جذب شده توسط کشمون، گفت: «میزان سرمایه‌گذاری انجام شده محرمانه است ولی می‌توانم به گفتن این بسنده کنم که راند جدید سرمایه کشمون چندین برابر سرمایه جذب شده مرحله بذری بوده است.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *