عبور زیست‌بوم دانش‌بنیان از مرزها؛ سبد مشترک ارزی بین‌المللی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

توسعه صادرات اقتصاد دانش‌بنیان در کسب‌وکارهای فناورانه و نوآورانه هدف از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و موسسه دانش‌بنیان برکت است.

این موافقت‌نامه به امضای مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یاسر جلالی‌منش مدیر عامل موسسه دانش‌بنیان برکت رسید.

موسسه دانش‌بنیان برکت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد یک سبد مشترک ارزی هم‌گام شده اند تا از این طریق تأمین مالی پروژه‌های صادراتی در اقتصاد دانش‌بنیان سرعت یابد. مشارکت در پروژه‌های صادرات محور فناورانه و همچنین توسعه زیرساخت‌های کارافرینی و نوآوری در کشورهای هدف، اهداف اصلی این موافقت نامه است.


فعال‌سازی بخش‌های مختلف زیست‌بوم دانش‌بنیان در سطح بین‌المللی نیز هدف دیگری است که طرفین در این موافقت‌نامه بر اجرایی شدن آن تاکید داشتند. هدفی که می‌تواند معرف توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش‌بنیانی کشورمان به دنیا و بازارهای جهانی باشد.

دانش‌بنیان‌هایی که توان صادرات محصولات و خدماتشان را دارند و با این حمایت‌ها، می‌توانند بازارهای جهانی خود را توسعه دهند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این مورد با کارشناسان مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ارتباط برقرار کنید.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *