مدیر مارکتینگ گروه کرفس از دلایل رشد چشمگیر کرفس در سایه شیوع کرونا می‌گوید؛

رشد ۱۵۰ درصدی کرفس در فروردین ۹۹ در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

هر روز که از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد ابعاد جدیدی از تاثیرات شیوع این ویروس بر کسب‌وکارهای آنلاین روشن می‌شود. کرونا نه تنها بین مبتلایان تبعیض قائل می‌‌شد و جان افراد سن‌بالا و دارای بیماری زمینه‌ای را بیشتر می‌گرفت بلکه شراط به وجود آمده به دلیل شیوع این ویروس نیز برخوردی تبعیض‌آمیز با کسب‌وکارهای مختلف داشت.

تاکسی‌های اینترنتی، سرویس‌های سفارش غذا و پلتفرم‌های آنلاین گردشگری در حالی از شیوع کرونا دچار زیان شدند که مارکت‌های آنلاین، وی او دی‌ها، پلتفرم‌های آموزش آنلاین، پلتفرم‌ها برگزاری جلسات آنلاین و پلتفرم‌های فعال در حوزه تولید محتوا رشد قابل توجهی را تجربه کردند.

کرفس که با اپلیکیشن کالری شمار و ارائه رژیم غذایی شناخته می‌شود هم از جمله کسب‌وکارهایی است که کرونا بازار داغش را بیش از پیش رونق بخشیده است. به گفته مدیر مارکتینگ کرفس کرونا برای این استارتاپ بد نبوده است. کرونا از یک سو باعث شد مردم کمتر بتوانند به طور حضوری به متخصصین تغذیه مراجعه کنند و از سوی دیگر خانه‌نشینی وقت بیشتری را برای کار با موبایل فراهم کرد. این‌ها و چند عامل دیگر سبب شده تا کرفس در فروردین ۹۹ رشد قابل توجهی را تجربه کند.


سپهر خادم در رابطه با تأثیر کرونا بر کرفس به وبنا توضیح می‌دهد: «هر سال در ماه فروردین کرفس رشدی ۸۰ درصدی را تجربه می‌کرد اما در سایه حضور کرونا رشد کرفس در فروردین ۹۹ به ۱۵۰ درصد رسید و تعداد کاربران جدید کرفس در فروردین ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ دو برابر شد.»

تبلیغات ارزان در سایه زیان کمپانی‌های بزرگ

خادم تغییراتی که کرفس در محصول خود ایجاد کرده بود را یکی از دلایل بالا رفتن ماندگاری کاربر در محصول اعلام می‌کند و می‌گوید: «با شیوع کرونا برخی کمپانی‌های بزرگ در اکوسیستم کسب‌وکارهای آنلاین نظیر تاکسی‌های اینترنتی با زیان مواجه شدند و تبلیغات خود را کاهش دادند. با کاهش تبلیغات شرکت‌های بزرگ دست ما باز شد تا با هزینه کمتر تبلیغات بیشتری انجام دهیم و کاربر بیشتری جذب کنیم. تبلیغات بیشتر و کم‌هزینه‌تر در کنار جستجوی مردم برای راه‌حل‌های آنلاین برای لاغری و تناسب اندام در سایه نبود دسترسی به متخصصین تغذیه سبب شد تعداد کاربرانی که روزانه جذب کرفس می‌شدند دو برابر شود.»

مدیر مارکتینگ کرفس در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در مورد میزان پایداری کاربران جذب شده به دلیل شیوع کرونا، می‌گوید: «در طول ۵ سال فعالیت کرفس هر زمان که کاربری را جذب کردیم موفق شدیم آن را نگه‌داریم و تاکنون رشدهای صورت گرفته در کرفس پایدار بوده‌اند. برای بازگشت به شرایط عادی نیز برنامه‌هایی یرای حفظ کاربران جذب شده خواهیم داشت.»

باشگاه مجازی جیم

سپهر خادم در پایان در رابطه با جیم که اپلیکیشن جدید گروه کرفس است، توضیح می‌دهد: «در حال حاضر گروه کرفس ۳ اپلیکیشن در زمینه کالری شماری، ارائه رژیم غذایی و ورزش در خانه دارد. اپلیکیشن جیم که در زمینه ارائه برنامه ورزشی در منزل فعالیت می‌‌کند، بهمن ۹۸ آغاز به کار کرد ولی چیزی نگذشت که شیوع کرونا همه چیز را تحت شعاع قرار داد. اپلیکیشن جیم قرار است باشگاه مجازی باشد تا کاربران با کیفیت بالا و هزینه کم در منازل خود ورزش کنند.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *